لاهور شیخ جنگی: خطر انحلال اقلیم کردستان وجود دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- لاهور شیخ جنگی، رئیس لیست جبهه خلق به روزنامه (شرق الاوسط) گفت: «در صورت باقی ماندن اقلیم کردستان در خلاء پارلمانی فعلی، این ساختار در معرض یک تهدید جدی قرار خواهد گرفت و با خطر جدی انحلال مواجه است».

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، لاهور شیخ جنگی گفت: «اقلیم کردستان شرایط سختی را پشت سر می گذارد، به دلیل اختلالات ایجاد شده در نهادهای قانونی، تلاش هایی از سوی برخی احزاب سیاسی برای به تعویق انداختن انتخابات پارلمانی درحال انجام است که تأثیرات منفی بر تجربه دمکراسی سادەای که در اقلیم وجود دارد، خواهد داشت».

وی افزود: «اتحادیه میهنی جرأت این را ندارد که بدون مشارکت حزب دمکرات کردستان قدمی برای برگزاری انتخابات پارلمانی بردارد، اما هیچ راه دیگری جز برگزاری انتخابات در موعد مقرر وجود ندارد».

رئیس لیست جبهه خلق اشاره کرد: «ساختار مبتنی بر قانون اساسی اقلیم کردستان در معرض تهدید قرار دارد، در وضعیت کنونی هیچ نهاد قانونگذاری برای دفاع از آن وجود ندارد، همچنین باتوجه به اعلام تحریم انتخابات ازسوی حزب دمکرات کردستان، شک دارم که انتخابات در تاریخ مقرر برگزار شود، این امر راه را برای دخالتهای خارجی در امور داخلی اقلیم باز می کند و ممکن است اقلیم با گزینه های دشواری از جمله انحلال دولت اقلیم کردستان روبرو شود».

کد خبر 2769568

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha