رئیس دفتر هماهنگی حزب دمکرات کردستان در اربیل: 90 درصد احزاب معتقدند بدون حزب دمکرات کردستان انتخابات برگزار نخواهد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس دفتر هماهنگی حزب دمکرات کردستان در اربیل گفت که 90 درصد احزابی که اسامی خود را به کمیسیون انتخابات ارائه کرده‌اند معتقدند بدون حزب دمکرات کردستان انتخابات برگزار نخواهد شد. وی همچنین اشاره کرد: «حل مشکل حقوق کارمندان آغازی برای حل مشکلات دیگر است».

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان24، پشتیوان صادق رئیس دفتر هماهنگی حزب دمکرات کردستان در جریان شرکت در یک میزگرد تخصصی درباره اوضاع عراق و خاورمیانه، به گفتگو درمورد سفر محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق به آمریکا، حقوق کارمندان اقلیم کردستان و وضعیت کنونی منطقه پرداخت.

سفر محمد شیاع سودانی به آمریکا و پرداخت حقوق کارمندان اقلیم

پشتیوان صادق گفت: «سفر مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان در اینکه در جریان سفر محمد شیاع سودانی به آمریکا، رئیس جمهور و مقامات ارشد آمریکا به وضوح درخصوص (حقوق اساسی و استحقاقات مالی مردم اقلیم) و رفع اختلافات میان اربیل و بغداد تبادل نظر می‌کردند، نقش بسیاری داشته است».

 مسئول دفتر هماهنگی حزب دمکرات در اربیل گفت: «موضع نخست وزیر عراق برای حل مشکل حقوق کارمندان اقلیم کردستان بسیار قابل احترام است و آغازی برای حل و فصل دیگر مشکلات است».

انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان

پشتیوان صادق تصریح کرد: «وقتی رئیس جمهور آمریکا می گوید در اقلیم کردستان باید یک انتخابات پاک و شفاف برگزار شود، به این معنی است که در انتخابات پارلمانی کردستان دخالتهایی صورت می‌گیرد».

وی اظهار داشت که 90 درصد احزابی که اسامی خود را به کمیسیون انتخابات ارائه کرده‌اند معتقدند بدون حزب دمکرات کردستان انتخابات برگزار نخواهد شد و همچنین افزود: «نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان درحال گفتگو با احزاب برای ایجاد وحدت است که از اصول اساسی حزب دمکرات کردستان در گذشته و حال بوده است».  

آشوب و تنش در خاورمیانه

پشتیوان صادق درمورد آشوبها و تنشهای خاورمیانه و دخالت عراق در این مشکلات گفت: «دخالتهای عراق در تنشهای خاورمیانه، آینده این کشور را در معرض خطر قرار داده است».

به گفته این مقام حزب دمکرات کردستان، محمد شیاع سودانی، نخست وزیر عراق می‌خواهد عراق یک کشور باثبات و صلح آمیز و به دور از مشکلات و تنشهای کنونی منطقه باشد.

پشتیوان صادق می‌گوید: «اقلیم کردستان بخشی از مشکلات و تنشهای کنونی منطقه نیست و دخالت در این تنشها و درگیری ها به نفع ما نخواهد بود».

کد خبر 2769512

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha