انتقاد شدید عفو بین الملل از نیروهای کرد سوریه

سرویس جهان- سازمان عفو بین المللی نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا در سوریه را به شکنجه و نقض حقوق زندانیان داعشی متهم کرد.

به گزارش کردپرس، سازمان عفو بین المللی با انتشار بیانیه ای نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها را که مسئول نگهداری از جنگجویان داعشی و خانواده های آنان در کمپ های شمال و شمال شرق سوریه است، به سوء رفتار در برابر این افراد متهم کرده است.

آگنس کالامارد، دبیر کل این نهاد حقوق بشری ادعا کرد که نیروهای کرد سوریه با سوء رفتار خود با زندانیان داعشی مرتکب جنایت جنگی شده اند.

این نهاد همچنین آمریکا را به سبب همکاری با نیروهای کرد در مدیریت زندانها و کمپ هایی که جنگجویان داعشی و خانواده های آنان در آنها نگهداری می شوند، به ارتکاب به جنایت جنگی متهم کرده است.

بر اساس گزارش عفو بین المللی، نیروهای کرد سوریه اقدام به تنبیه و شکنجه زندانیان کرده و شرایط دشواری برای آنها بوجود آورده اند.

این در حالی است که نیروهای کرد و مقامات اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه بارها از کشورهای جهان خواسته اند اتباع خود را از این کمپها خارج کنند. مقامات کرد سوریه بیش از 50000 وابسته داعش را تهدیدی بالقوه دانسته اند.

کد خبر 2769431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha