مسعود بارزانی: حزب دمکرات کردستان هر لحظه برای برگزاری یک انتخابات شفاف و به دور از طراحی قبلی آماده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسعود بارزانی رئیس حزب دمکرات کردستان در صلاح‌الدین با پاتریک دوریل، سفیر فرانسه در عراق دیدار کرد و طی این دیدار درخصوص برخی موضوعات بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش کردپرس به نقل از باسنیوز، در دیدار مسعود بارزانی با سفیر فرانسه در عراق اوضاع سیاسی عراق، منطقه و همچنین اوضاع سیاسی داخل اقلیم کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سفیر فرانسه از تداوم گفتگوها برای حل مسائل اربیل و بغداد ابراز خوشحالی کرد و تأکید کرد که فرانسه همیشه حامی و دلسوز مردم کردستان خواهدبود و لازم است حقوق مردم کردستان در چارچوب یک عراق فدرال محفوظ باشد. او گفت که کشورش گفتگو را بهترین راه برای رفع اختلافات بین اربیل و بغداد و حل مسائل سیاسی داخلی اقلیم کردستان می‌داند.

مسعود بارزانی در این دیدار از نقش تاریخی فرانسه در حمایت از حقوق مشروع مردم کرد در تمامی مراحل قدردانی کرد.

رئیس حزب دمکرات کردستان به مبارزات و فداکاری مردم کردستان در راه رسیدن به آزادی و حاکمیت و حقوق ملی و نفی تبعیض و ستم اشاره و تاکید کرد که موانع بین اربیل و بغداد، نقض قانون اساسی و عدم پایبندی به توافقات و ایجاد خطر برای روند دمکراسی و تلاش برای تضعیف اقلیم کردستان هستند که یک اقلیم قانونی و حاصل دهه‌ها مبارزات مردم ما است.

مسعود بارزانی تخصیص بودجه و استحقاقات مالی اقلیم کردستان را حق طبیعی مردم کردستان دانست که نباید تحت هیچ شرایطی به عنوان اهرام فشار سیاسی علیه اقلیم کردستان به کار گرفته شود.

وی در ادامه سخنان خود بر حمایت از تداوم گفتگو بین اقلیم کردستان و عراق فدرال به عنوان بهترین راه حل برای مسائل فی‌مابین تاکید کرد.

مسعود بارزانی، درباره انتخابات اقلیم کردستان نیز تأکید کرد که حزب دمکرات هر لحظه برای برگزاری یک انتخابات سالم و شفاف آمادگی دارد، به طوریکه نتایج آن بیانگر اراده واقعی رای‌دهندگان باشد و اقلیتها بتوانند در آن مطالبات و آرای خود را نمایندگی کنند و انتخاباتی به دور از طراحی قبلی و موانع قانونی و فنی باشد.

بارزانی ابراز امیدواری کرد که احزاب سیاسی اقلیم در چارچوب احترام به اراده مردم کردستان و منافع عالی اقلیم و در نظر گرفتن فرهنگ و ارزش‌های دمکراسی، برای حفظ و تقویت اقلیم کردستان، عمل کنند.

کد خبر 2769419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha