رئیس اداره روابط خارجی اقلیم کردستان: اظهارات بایدن دلگرم کننده بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ رئیس اداره روابط خارجی اقلیم کردستان اعلام کرد آنچه که از بایدن شنیدیم و به آن دلگرم شدیم این بود که وی بر رفع مشکلات میان اربیل و بغداد از طریق گفتگو و اصول قانون اساسی تاکید کرد بایدن به قول خودش گفت ما از دستیابی به نتایج مثبت گفتگوهای میان اقلیم کردستان و بغداد حمایت می‌کنیم مقامات آمریکایی نیز خواستار ساماندهی مسائل داخلی کُردها هستند تا اقلیم کردستان قدرتمند باشد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری خندان، صفین دزه‌یی رئیس اداره روابط خارجی اقلیم کردستان به رسانه‌ها اعلام کرد سفر محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق به واشنگتن معنادار است، در حال حاضر نیز روابط اقلیم کردستان و عراق پیشرفت کرده است.

صفین دزه‌یی اشاره کرد: آنچه که بر اثر رویدادها و عملکردهای اخیر دادگاه فدرال بر سر اقلیم کردستان آمده است نگران کننده بود در این دیدارها موضوع ثبات عمومی کشور عراق مورد بحث واقع شد.

وی تصریح کرد: یکی از محورهایی که مقامات آمریکا عراق را به انجام آن تشویق می‌کنند رفع مشکلات میان بغداد و اقلیم کردستان از طریق مذاکره و اصول قانون اساسی می‌باشد و این کشور از رسیدن به نتایج مثبت در این گفتگوها حمایت می‌کند.

صفین دزه‌یی تصریح کرد: آنچه را که از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شنیدیم و دلگرم کننده بود تاکید او بر رفع مشکلات میان اربیل و بغداد از طریق گفتگو بود زیرا ثبات اقلیم کردستان و عراق در نزد آمریکا بسیار مهم است همچنین آنها خواستار سازماندهی مسائل داخلی کُردها به منظور قدرتمند شدن اقلیم کردستان هستند.

وی افزود: «روز گذشته با محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق گفتگو کرده است. سودانی از صادرات مجدد نفت اقلیم کردستان حمایت می‌کند مشکلات مربوط به این موضوع نیز مشکلات قانونی و تجدیدنظر در قراردادهای کمپانیهای نفتی است این امر مستلزم تحقیقات بیشتر است».

کد خبر 2769413

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha