اگر حزب دمکرات کردستان بخواهد می‌تواند برای برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان مانع ایجاد کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ معاون نخست وزیر دولت اقلیم کردستان در گفتگو با صدای آمریکا ضمن اظهار امیدواری برای برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان در ماه ژوئن سال جاری اعلام کرد اگر حزب دمکرات کردستان بخواهد قادر خواهد بود مانع برگزاری این انتخابات شود.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری صدای آمریکا، قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان در پاسخ به سوال رسانه صدای آمریکا در خصوص امکان برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان در موعد مقرر اعلام کرد من خواستار برگزاری انتخابات هستم انشاءالله که برگزار خواهد شد.

قباد طالبانی ضمن تکذیب خبر توافق آنها با مقامات حزب دمکرات کردستان در خصوص سرنوشت برگزاری انتخابات اعلام کرد برای انتخابات قوانین و تصمیمات و مراحلی وجود دارند و نیازی به توافق نیست و چنین موردی صحت ندارد که برای برگزاری انتخابات توافق کنیم.

وی در خصوص نقش حزب دمکرات در خصوص انتخابات افزود: اگر حزب دمکرات بخواهد می‌تواند برای برگزاری انتخابات مانع تراشی کند آنقدر هم ضعیف نیست.

قرار است در تاریخ ۲۰۲۴/۶/۱۰ انتخابات پارلمانی کردستان برگزار شود.

در حالی که اتحادیه میهنی کردستان بر برگزاری انتخابات پافشاری می‌کند اما حزب دمکرات کردستان به دلیل مخالفت با تصمیم دادگاه مبنی بر تغییر نظام انتخاباتی و حذف کرسی اقلیتها می‌گوید که در انتخابات آتی شرکت نخواهد کرد.

اختلافات میان اتحادیه میهنی کردستان و حزب دمکرات کردستان در حالی است که روابط میان دولت اقلیم کردستان و دولت عراق در خصوص موضوعات باقی مانده مربوط به بودجه و درآمدهای اقلیم کردستان به رغم پیشرفتهای اخیر بحرانی است.

قباد طالبانی در پاسخ به سوال رسانه صدای آمریکا درباره وجود یا عدم وجود توافق با بغداد در این باره اظهارنظر نکرد ولی گفت: «قانون بودجه برای مدت سه سال به تصویب رسیده است و متعادل است بودجه به تصویب رسیده است و بندهای آن نیز شفاف و آشکار هستند آنچه هم که واضح نبود در دادگاه حل و فصل شد، دادگاه فدرال طی حکمی اعلام کرد که دولت بغداد موظف است حقوق کارمندان اقلیم کردستان را تامین کند».

طالبانی افزود این مشکل در میان اقلیم کردستان و بغداد تازگی ندارد این یک مشکل قدیمی ۱۰ ساله است و کردستان ۱۰ سال است که با بغداد مشکل حقوق و بودجه دارد. در دومین ماه سال ۲۰۱۴ آقای مالکی بودجه اقلیم کردستان را قطع کرد که ده سال می شود.

وی افزود در این ده سال یکدیگر را آزار دادیم اکنون که به سوی دستیابی به راه حل پیش می‌رویم مستحکم کردن این توافق به زمان نیاز دارد.

اظهارات معاون نخست وزیر عراق در گفتگو با صدای آمریکا در جریان سفر وی به منطقه گرمیان به مناسبت ۳۶ سالگرد فاجعه نسل کشی انفال ارائه شد.

کد خبر 2769406

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha