حزب دموکرات کردستان عراق خواستار مشارکت اتحادیه میهنی در جنگ با PKK است

سرویس ترکیه - «جمیل بایک» رئیس مشترک شورای رهبری KCK از تحت فشار قرار گرفتن ترکیه توسط پارتی برای مشارکت دادن اتحادیه میهنی در مبارزه با PKK خبر داد.

به گزارش کردپرس، «جمیل بایک» رئیس مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان(KCK) در سخنانی اعلام کرد که حزب دمکرات کردستان (پارتی)، ترکیه را برای مشارکت دادن اتحادیه میهنی کردستان در مبارزه با حزب کارگران کردستان(PKK) تحت فشار قرار می‌دهد.

به نوشته آژانس خبری شارپرس، «جمیل بایک» رئیس مشترک شورای رهبری KCK در سخنان خود اظهار داشت: «PKK هرگز به منافع عراق لطمه نزده است. همیشه سیاست دوستی و منافع مشترک را در پیش گرفته اما به نظر می‌رسد که برخی از نشستهای دولت ترکیه و دولت عراق با PKK ارتباط مستقیم داشته باشد، به ویژه اگر آنچه که در مورد تصمیم شورای امنیت ملی عراق در رابطه با PKK گفته می‌شود درست باشد. این تصمیم عراق به هر میزان که به PKK آسیب وارد کند به همان میزان به منافع دولت عراق نیز ضربه وارد خواهد کرد.»

جمیل بایک در ادامه تصریح کرد: « مردم کرد می‌دانند که پارتی به‌عنوان شریک دولت ترکیه، راه بسیار بدی را در پیش گرفته است. لازم است که پارتی از راه در پیش گرفته‌اش دست بردارد. لازم است پارتی از دولت عراق و نهادهای آن برای ضدیت با PKK استفاده نکند و تلاشش بر این نباشد که به اسم دولت عراق علیه PKK تصمیم بگیرد. روش واکنش پارتی اینگونه است که انگار در زمینه دشمنی با PKK مسئولیتی ویژه بر عهده گرفته است.»

بایک ادامه داد: « پارتی همچنان به شیوه‌ای نامناسب در حال ارائه ایده‌ها و پیشنهادها به دولت ترکیه است تا دولت ترکیه بتواند خواسته‌هایش را به دولت عراق تحمیل کند و کاری کند که دولت عراق علیه PKK موضع بگیرد و با آن در جنگ قرار بگیرد.»

جمیل بایک در پایان گفت: «پارتی همچنین به دولت ترکیه این توصیه را می‌کند که در صورت عدم مشارکت اتحادیه میهنی، مبارزه با PKK نتیجه قابل توجهی نخواهد داشت و از این رو دولت ترکیه را تشویق می‌کند تا بر اتحادیه میهنی کردستان فشار بیاورد».

کد خبر 2769365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha