سخنگوی ریاست اقلیم کردستان: نچیروان بارزانی به بغداد می رود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی ریاست اقلیم کردستان اعلام کرد که نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان روز شنبه به بغداد خواهد رفت و با محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق دیدار خواهد کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، دلشاد شهاب، سخنگوی ریاست اقلیم کردستان به رووداو گفت که رئیس اقلیم کردستان طی این سفر با مقامات عراقی در خصوص موضوعات بودجه، حقوق، نفت و صادرات آن و همچنین روابط سالم بین اربیل و بغداد گفتگو خواهد کرد.

دلشاد شهاب افزود: «بر اساس قانون و به عنوان شخصیتی تأثیرگذار و قدرتمند در کردستان و عراق، نچیروان بارزانی مسئولیت ساماندهی روابط اربیل و بغداد، حل مشکلات و اختلافات، رفع مشکلات اقتصادی از جمله بودجه، حقوق و نفت را بر عهده دارد».

بر اساس گزارش ها، یکی دیگر از دلایل سفر رئیس اقلیم کردستان تاکید بر موضوعات مورد توافق بین طرف های تشکیل دهنده دولت عراق است.

سخنگوی ریاست اقلیم کردستان در این باره تصریح کرد: «نچیروان بارزانی در بغداد بر اجرای توافقات طرفین در چارچوب هماهنگی که دولت بر آن بنیاد نهاده شده و وعده اجرای آنها داده شده است، اما در عمل اجرا نشدەاند، تأکید خواهد کرد».

وی می گوید: «نچیروان بارزانی می‌خواهد روابط اربیل و بغداد قوی، خوب و دوستانه باشد و با اظهار نظرات رسانه‌ای مختل نشود که در آینده مردم تاوان آن را بپردازند و باعث تاخیر و عدم پرداخت حقوق مردم کردستان شود».

کد خبر 2769009

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha