اختلاف میان رهبران حزب سوسیالیست کردستان مجددا به درگیری مسلحانه انجامید

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ صبح روز چهارشنبه اختلاف میان محمد حاج محمود و عبدالله برادرش وارد مرحله جدیدی شد و میان نیروهای آنها مجددا درگیری مسلحانه رخ داد، این امر پس از آن اتفاق افتاد که نیروی مسلح وابسته به عبدالله حاج محمود به منزلی که حاج عبدالله آن را جز املاک خود می‌داند و اکنون از سوی نیروهای محمد حاج محمود تصرف شده است حمله کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری آوینه، در ادامه اختلافات داخلی حزب سوسیال دمکرات کردستان یک نیروی مسلح وابسته به عبدالله حاج محمود در شهر اربیل به سوی روستای «گوله خانه» محل سکونت محمد حاج محمود برادرش و رئیس حزب سوسیال دمکرات راه افتادند و به محض رسیدن آنها به «گوله خانه» با نیروهای مسلح محمد حاج محمود روبرو شدند و درگیری مسلحانه میان دو طرف رخ داد.

بنابر گزارشات رسیده نیروی عبدالله حاج محمود توسط پسرش به اسم دابان رهبری می‌شد که با هدف تصرف خانه‌ای که عبدالله حاج محمود آن جا را ملک خود می‌داند و در نزدیکی روستای «گوله خانه» واقع است به این مکان رفته بودند در نهایت توانسته‌اند که این ملک را بدون تلفات جانی دوباره  تصرف کنند.

به گزارش اطلاعات رسیده چند تن از نیروهای مسلح وابسته به حاج محمد پس از خلع سلاح دستگیر و در خانه حاج عبدالله به سر می‌برند.

پس آن که نیروهای مسلح حاج عبدالله توانستند خانه را به تصرف خود درآورند این خانه از چهار طرف توسط نیروهای محمد حاج محمود محاصره شده است.

تحولات جدید مربوط به اختلافات داخلی حزب سوسیال دمکرات در حالی صورت می‌گیرد که قرار است روز پنجشنبه در استان حلبچه کنگره غیرعادی این حزب برگزار شود و عبدالله حاج محمود نیز قصد دارد به عنوان معاون رئیس حزب در این کنگره شرکت کند در حالی که وی از این سمت برکنار شده است.

شایان ذکر است عبدالله حاج محمود در مصاحبه اختصاصی با رسانه هاولاتی اعلام کرد صبح روز چهارشنبه تعدادی از محافظان خصوصی وی به رهبری دابان پسرش به منظور پس گرفتن منزلشان به «گوله خانه» رفتند.

وی افزود پس از آنکه پسرش وارد «گوله خانه» شده است از سوی نیروهای حاج محمد برادرش مورد تیراندازی قرار گرفته او نیز برای دفاع از خود تیراندازی کرده است و در حال حاضر خانه مذکور تحت اختیار آنها می‌باشد.

 عبدالله حاج محمود تصریح کرد که این خانه به صورت غیر قانونی از سوی نیروهای حاج محمد به تصرف درآمده است و قبلا از طریق شکایت نزد پلیس «خورمال» و دادگاه «حلبچه» وحضور شاهدین و براساس حکم دادگاه این منزل را پس گرفته‌اند و حکم دستگیری کسانی نیز که این خانه را به تصرف درآورده‌اند صادر شده است.

وی در خصوص شایعه مربوط به اخراج وی از حزب سوسیال دمکرات کردستان در مصاحبه خود اعلام کرد آنها از هم اکنون در حال آماده سازی برای شرکت در کنگره هستند اگر چنین تصمیمی هم اتخاذ شده باشد بدان معناست که آنچه روز پنجشنبه برگزار می‌شود کنگره نیست بلکه یک برنامه از پیش تعیین شده است.

عبدالله حاج محمود در خصوص اخراج وی از سمت وزیر شهدا و انفال شدگان به هاولاتی گفت: «وزارتخانه پارلمان نیست تا کسی از آن اخراج شود این سخن غیر منطقی است».

وی در خصوص پیش قدمی‌هایی که تا کنون برای برگزاری نشست میان دو برادر انجام گرفته‌اند گفت: «تلاشهایی انجام گرفته‌اند اما تا کنون هیچ ابتکار عملی در این باره رخ نداده است».

در تاریخ دوم فوریه سال 2024 اختلافات داخلی حزب سوسیال دمکرات کردستان بالا گرفت و مشکلات و تنشهای بسیاری میان دو برادر روی دادند.

بعد از این تنشها و مشکلات میان دو برادر در جلسه دفتر سیاسی حزب سوسیال دمکرات کردستان تصمیم بر اخراج عبدالله حاج محمود معاون رئیس حزب از پستش و عضویت وی در حزب اتخاذ شد.

کد خبر 2768950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha