جماعت عدالت کردستان لیستی متشکل از اسامی ۵۹ کاندید را به کمیسیون انتخابات ارسال کرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- جماعت عدالت کردستان آمادگی خود را برای انتخابات پارلمانی کردستان اعلام کرد و گفت که آنها یک لیست متشکل از ۵۹ نامزد را به کمیسیون عالی مستقل انتخابات ارائه کرده اند.

به گزارش کردپرس به نقل از هاولاتی، جماعت عدالت در بیانیەای اعلام کرد که یک لیست متشکل از ۵۹ نامزد شامل ۱۵ نامزد در اربیل، ۳۲ نامزد در سلیمانیه، ۶ نامزد در دهوک و ۶ نامزد در حلبچه را به کمیسیون ارائه کرده است.
جماعت عدالت درخصوص رهبران هر یک از این لیستها اعلام کرد که عبدالستار مجید، عضو شورای عالی و رئیس فراکسیون جماعت عدالت در پنجمین دوره پارلمان کردستان، رهبری این لیست را در اربیل و ربوار حمد خضر، عضو شورای عالی و سخنگوی سابق جماعت عدالت، رهبری این لیست را در سلیمانیه بر عهده خواهند داشت.

در حوزه دهوک نیز، عالم دینی ملا عنتر بادینی رهبری لیست جماعت عدالت را بر عهده خواهد داشت، در حلبچه نیز توفیق مصطفی رحیم، کادر ارشد جماعت عدالت، این لیست را رهبری خواهد کرد.

جماعت عدالت اولین حزب در اقلیم کردستان است که به طور رسمی تعداد کاندیداها و نام رهبر لیست خود را برای انتخابات پارلمانی کردستان اعلام کرد. سایر احزاب نیز به جز حزب دمکرات کردستان لیست نامزدهای خود را به کمیسیون ارائه کرده و آمادگی خود را برای انتخابات اعلام کرده اند.

ششمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۲۴ برگزار می شود، اگر انتخابات این بار هم به تعویق بیفتد، یعنی برای چهارمین بار به تعویق افتاده است و تنها حزبی که حاضر به شرکت در انتحابات نیست، حزب دمکرات کردستان است.

کد خبر 2768934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha