اتحادیه میهنی کردستان بر برگزاری انتخابات پارلمان کردستان در موعد مقرر  تاکید کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ جلسه دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان به ریاست بافل جلال طالبانی رئیس اتحادیه میهنی برگزار شد، در پایان جلسه بیانیه‌ای در خصوص موضوع انتخابات صادر و در آن اعلام شد بر موضع ثابت اتحادیه میهنی در خصوص برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان در موعد مقرر شده تاکید می‌کنیم.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری کانال ۸، در بیانیه دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان آمده است درباره آخرین مقدمات و آمادەسازیهای لازم و اجرای برنامەهای دفتر سیاسی اتحادیه میهنی به منظور برگزاری انتخابات بحث و بررسی شد و همه یاران و دوستان و همه طرفها به تاریخ تعیین شده از سوی رئیس اقلیم کردستان پایبند بودند و کمیسیون عالی انتخابات عراق نیز مقدمات لازم را به این منظور فراهم نموده است.

در این بیانیه تاکید شده است که جلسه دفتر سیاسی به لحاظ دغدغه حفظ موجودیت اقلیم کردستان و حفظ تجربیات دمکراتیک کردستان که رویای تاریخی ملتمان است و مبارازت بی امانی در این راستا انجام گرفته است، برگزار شده است همچنین در این جلسه بر لزوم برگزاری انتخاباتی آزاد و دمکراتیک که پایبندی نسبت به زمان مقرر شده برای برگزاری انتخابات که بخشی از نشانه‌های ذاتی سالم بودن و یکپارچگی این روند است، تاکید شد.

به گزارش این بیانیه در این جلسه تاکید شد که تجدید نهادهای قانونی مانند پارلمان و دولت اقلیم کردستان از طریق رای گیری عمومی خواهد بود و مشروعیت نمایندگی مردم ما برای تحقق حقوق و حفظ جان و معیشت هموطنان نیز به همین صورت فراهم خواهد شد.

به گزارش این بیانیه در این جلسه دفتر سیاسی بر موضع روشن و آشکار اتحادیه میهنی کردستان تاکید شده است که امروز خواسته هموطنان برای تامین حقوق و بودجه آبادانی و شکوفاسازی میهن  فقط و فقط از طریق پارلمان و دولت جدید که با پشتوانه تصمیمات مردم کردستان تشکیل می‌شوند، می‌تواند بر تحقق حقوق اساسی کردستان و استحقاقات مالی مردممان پافشاری کند و با دولت فدرال مذاکراتی عادلانه و شجاعاته انجام دهد. ریاست اقلیم کردستان تاریخ ۲۰۲۴/۶/۱۰ را برای برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان تعیین کرده است.

کد خبر 2768925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha