باید به اقدامات گروههای مسلح عراقی پایان داده شود/ اقلیم کردستان سرنوشت حضور نیروهای ائتلاف را در چارچوب عراق و نه به تنهایی،تعیین خواهد کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس اقلیم کردستان با تاکید بر ضرورت پایان دادن به اقدامات گروههای های مسلح عراقی، گفت: اقلیم کردستان سرنوشت حضور نیروهای ائتلاف را در چارچوب عراق و نه به تنهایی،تعیین خواهد کرد

به گزارش کردپرس، نچیروان بارزانی در مصاحبه با شبکه های تلویزیونی «العربیه» و «الحدث» با بیان اینکه وی ازآن بیم دارد که بغداد نتواند از اقلیم کُردستان محافظت کند افزود: چالش‌های کنونی دشوارتر از مرحله «داعش» است و خط مقدم جبهه نیز نامشخص است.

بارزانی با قدردانی از موضع محمدشیاع السودانی، نخست وزیر عراق، از دولت عراق خواست که نقشی اساسی در حفاظت از اقلیم کردستان ایفا کند.

وی توضیح داد: اقلیم کردستان سرنوشت حضور نیروهای ائتلاف را در چارچوب عراق و نه به تنهایی،تعیین خواهد کرد.

 نچیروان بارزانی با تکذیب وجود هرگونه رابطه بین اقلیم کردستان و اسرائیل، تصریح کرد: «ما نه با اسرائیل و نه با هیچیک از مقرهای موساد ، رابطه نداریم».

رئیس اقلیم کردستان با تاکید بر اینکه ادعاهای ایران مبنی بر حضور نیروهای موساد در اقلیم صحت ندارد، توضیح داد: تهران هیچ مدرکی دال بر حضور نیروهای موساد در اقلیم کردستان به بغداد ارائه نکرده است.

بارزانی تاکید کرد: اقلیم کردستان منبع تهدیدی برای ایران نیست و بمباران انجام شده از سوی ایران  را که به  کشته شدن غیرنظامیان انجامیده است را نمی توان به عنوان دوستی تلقی کرد.

وی درخصوص روابط اربیل با آنکارا، با تاکید براینکه «ما کاملا" مخالف استفاده حزب کارگران کردستان ازسرزمین هایمان علیه ترکیه هستیم،تصریح کرد: پ ک ک تهدیدی برای همسایگان ما و دردسر بزرگی برای ما و بغداد است».

وی با اشاره به اینکه نظام  فدرالی در عراق با وجود گذشت 20 سال  هنوزاجرایی نشده است، خاطرنشان کرد:دولت اقلیم کردستان با توجه به اینکه وضعیت اقتصادی دشوار و پیچیده ای دارد، با شفافیت کامل با بغداد در مورد پرونده درآمدهایش تعامل کرده است.

کد خبر 2766994

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha