ایجاد آلودگی نفتی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه بعد از بمباران های ترکیه

سرویس جهان- بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، به دنبال حملات هوایی ترکیه به تاسیسات نفتی کردهای سوریه، لکه های نفتی ناشی از این حملات آب رودخانه ها را آلوده کرده است.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری فرانسه از جمله پیامدهای بمباران تاسیسات نفتی منطقه تحت کنترل کردهای سوریه توسط ترکیه را آلوده شدن منابع نفتی آن به لکه های نفتی و غیرقابل استفاده شدن آب ها عنوان کرده است.

کشاورزان این منطقه به خبرگزاری فرانسه گفته اند بعد از بمباران تاسیسات نفتی این منطقه توسط ترکیه، لکه های نفتی وارد رودخانه های این منطقه از جمله رودخانه خابور شده و آنها دیگر قادر نیستند از آب این رودها برای آبیاری زمین های کشاورزی استفاده کنند.

احمد الاسود، مسئول امور آب اداره خودگردان کردی در سوریه به خبرگزاری فرانسه گفته است حملات یک ماه گذشته ترکیه به این منطقه باعث آسیب دیدن شدید تاسیسات و پالایشگاههای نفت شده و نشت نفت مناطق بزرگی از جمله منابع آبی را آلوده کرده است.

خبرنگار این خبرگزاری گفته است لکه های نفتی در منطقه ای به طول بیش از 30 کیلومتر از تل براک تا حومه شهر حسکه را مشاهده کرده است.

مقامات کرد نگران ورود لکه های نفتی به سدی هستند که بر روی یکی از رودهای این منطقه احداث شده است.

 مقامات کرد از تلاش برای بازسازی تاسیسات نفتی و جلوگیری از خروج هرچه بیشتر نفت خام خبر داده اند اما از کشاورزان این منطقه خواسته اند از استفاده از این آبها برای احشام و زمین های کشاورزی تا برطرف شدن آلودگی نفتی خودداری کنند.

کد خبر 2766711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha