پاسخ حزب دمکرات کردستان به اظهارات وزیر دارایی عراق درباره عدم تحویل درآمدهای اربیل به دولت فدرال

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وفا محمد کریم، یکی از کادرهای ارشد حزب دمکرات کردستان در بغداد به ادعای طیف سامی وزیر دارایی عراق مبنی بر اینکه دولت اقلیم کردستان در سال 2023 هیچ درآمدی به دولت مرکزی تحویل نداده است، پاسخ داد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، وفا محمد کریم کادر ارشد حزب دمکرات کردستان در مصاحبه ای با بغداد الیوم گفتە است: «اقلیم کردستان از آوریل سال گذشته نفت صادر نکرده است و تنها 320 میلیارد دینار ماهانه از گذرگاه های مرزی خود درآمد دارد».

وی اشاره کرد: «اقلیم کردستان به جز درآمد گذرگاه های مرزی هیچ درآمدی ندارد که آن را بازگرداند و آن درآمد ها نیز از سهم اقلیم در بودجه، 16 هزار میلیارد و 400 میلیارد دینار کسر می شود».

وفا محمد کریم همچنین گفت: «مبلغ 9 هزار میلیارد دینار به اضافه سهم صادرات نفت در سه ماه نخست سال گذشته، از سهم اقلیم کردستان کاهش یافت، همچنین همه وام هایی که ارسال شده بود هم از سهم اقلیم کسر شد، پس وقتی منابعی نداریم چه چیزی را تحویل دهیم، حتی پیش پرداخت های مالی که ارسال می شود برای تامین حقوق کافی نیست، بنابراین حقوق را باید از مالیات و سایر درآمدهای داخلی پرداخت کنیم».

کمیسیون اقتصادی پارلمان نیز به نقل از طیف سامی، وزیر دارایی اعلام کرده: «اقلیم کردستان در سال 2023 هیچ درآمدی به دولت فدرال در سال 2023 تحویل نداده است و تنها 50 هزار بشکه نفت در روز برای پالایشگاه های دولت تهیه کرده است».

وی تصریح کرد: « آن 50 هزار بشکه نفت معادل 1 هزار و 700 میلیارد دینار در طول یک سال کامل است که معادل 10 درصد سهم اقلیم کردستان از بودجه است، در حالی که اقلیم فقط حدود 6 هزار میلیارد دینار برای پرداخت حقوق، وام گرفته است».

کد خبر 2766146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha