نچیروان بارزانی چهارمین فرمان را برای تعیین تاریخ برگزاری انتخابات پارلمان کردستان صادر میکند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- کمیسیون انتخابات عراق مشغول تهیه یک برنامه زمانی برای انتخابات پارلمان کردستان است و به همین منظور تاریخ (30 می 2024) را برای برگزاری انتخابات پارلمان کردستان تعیین کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از دراومیدیا، بر اساس برنامه زمانی که کمیسیون انتخابات برای آماده سازی خود در نظر گرفته است، ریاست اقلیم کردستان فرمان چهارم خود را برای تعیین تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان صادر خواهد کرد. پیش از این، ریاست اقلیم کردستان سه فرمان دیگر برای برگزاری انتخابات پارلمان کردستان صادر کرده بود، اما انتخابات برگزار نشد.

فرمان اول انتخابات

در تاریخ 24 فوریه 2022، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان با صدور فرمانی، تاریخ 1 اکتبر 2022 را به عنوان تاریخ ششمین دوره انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان اعلام کرد، یعنی هفت ماه قبل از پایان دوره پنجم پارلمان کردستان، رئیس اقلیم کردستان تاریخ برگزاری ششمین دوره انتخابات پارلمان کردستان را مشخص کرد.

فرمان دوم انتخابات

در 26 مارس 2023، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم فرمان دوم را صادر کرد و در آن تاریخ انتخابات دروه ششم پارلمان را تعیین کرد، او این بار 18 نوامبر را برای انتخابات تعیین کرد و این بار به احزاب 8 ماه فرصت داد تا بر سر فعال سازی مجدد کمیسیون انتخابات و اصلاح قانون انتخابات در پارلمان به توافق برسند، این زمان به پایان رسید و احزاب به ویژه اتحادیه میهنی کردستان و حزب دمکرات کردستان به توافق نرسیدند.

فرمان سوم انتخابات

25 آگوست 2023، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان سومین فرمان را صادر کرد و تاریخ ششمین دوره انتخابات پارلمان اقلیم کردستان را این بار در 25 فوریه 2024 تعیین کرد.

کد خبر 2765616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha