پرورش مرغ خانگی یکی از مشاغل پر طرفدار زنان مددجوی ایلام

سرویس ایلام - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداداستان ایلام گفت: در راستای توسعه برنامه های اشتغال زایی کمیته امداد این استان، در یک ماه اخیر تعداد ۱۶۰ طرح اشتغال زایی برای مددجویان و خصوصاً زنان سرپرست خانوار این استان راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حمید احمدی بیان کرد: در اجرای این طرحها، تعداد ۷ هزار و ۵۲۰ قطعه مرغ تخم گذار برای ۱۶۰ خانواده نیازمند روستایی با مشارکت بنیاد مستضعفان خریداری و تحویل مددجویان مجری این طرحها شد.

وی تصریح کرد: برای اجرای هر یک از این طرح ها مبلغ ۱۱۵ میلیون ریال و جمعا به مبلغ ۱۸ میلیارد ریال با مشارکت کمیته امداد و بنیاد مستضعفان بصورت کمک بلاعوض و تسهیلات کم بهره هزینه شده است. 

احمدی افزود: به ازای هر خانوار تعداد ۴۷ قطعه نیمچه تخم گذار واگذار و مبالغی نیز جهت تهیه دانه و خوراک، فنس کشی و... به مجریان طرح پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این طرح سال گذشته بصورت آزمایشی در مناطق روستایی شهرستان هلیلان اجرا که با توجه به بازدهی خوب و استقبال زنان سرپرست خانوار روستایی، امسال به صورت گسترده در سطح استان اجرا شده است تصریح کرد: پرورش مرغ تخم گذار یکی از مشاغل خانگی پر طرفدار برای زنان روستایی است.

کد خبر 2764779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha