استفاده از ظرفیت نخبگان کردستانی در دستور کار دولت است

رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر دو روزه خود به استان کردستان و در پاسخ به سئوال کردپرس در مورد برنامه دولت برای استفاده از توان مدیریتی نخبگان کردستانی در سطوح عالی مدیریتی گفت: به طور استفاده از ظرفیت نخبگان کُرد و همچنین نخبگان اهل سنت در دستور کار دولت است.

به گزارش کرد پرس،  آیت الله سید ابراهیم رئیسی؛  با بیان اینکه در این استان فارغ‌التحصیلان، نخبگان و نیروهای ارزنده‌ای  حضور دارند که نیاز است در حوزه‌های مختلف از ظرفیت های آنان استفاده شود، افزود: 🔹۸۰ درصد مدیران استان کردستان بومی و از اهل سنت هستند که کارهای ارزنده‌ای  هم در این استان انجام می‌دهند.  🔹تأکید می‌کنم در استان کردستان استفاده‌ از نیروهای بومی در اولویت قرار گیرد. 
رییس جمهور،  اهداف سفر و دستاوردهای دومین سفر هیئت دولت به کردستان تشریح کرد و هدف از سفر دوم را پیگیری مصوبات سفر نخست خود به استان عنوان کرد و گفت: معاون اجرایی بنده در جلسه شورای اداری گزارشی از اقدامات انجام شده در سفر نخست را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه آنچه امروز در جلسه شورای اداری توسط وزرا ارائه شده نتیجه کارهایی بوده که در سفر اول دنبال و امروز به ثمر نشسته است، افزود: امیدواریم کارهایی که در این سفر تصمیم گیری می شود به همت دست اندرکاران دولتی و با همکاری بخش خصوصی، تعاونی و مردم به ثمر بنشیند.

رئیس جمهور به مصوبات دور اول سفر به استان اشاره کرد و اظهار کرد: در دور اول سفر پروژه های نیمه تمام که اتمام آن مورد انتظار مردم است، مثل راه آهن انجام شد و مصوبات انجام نشده نیز باید با کار جهادی به سرانجام برسد.

رئیسی به افتتاح 10 طرح آبرسانی از جمله بهره برداری از سدها و آبرسانی به مناطق مختلف اشاره کرد و ادامه داد: 50 درصد آب استان با شبکه های آبرسانی شکل گرفته و در حال بهره برداری است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری نیاز استان کردستان است، یادآور شد: با چند شرکت بزرگ سرمایه گذاری که تمکن مالی مناسبی دارند، تفاهم نامه هایی منعقد شده که در این استان سرمایه گذاری کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه از فردا کار ساماندهی منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان آغاز می شود، بیان کرد: در کردستان 3 زمینه گردشگری، صنایع دستی و مسئله مرز و تبادلات مرزی ظرفیت دارد که باید توسعه یابد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مسائل مهم و دغدغه های مردم را حوزه مسکن عنوان کرد و گفت: در زمینه مسکن اقدامات مناسبی صورت گرفته که باید با قوت پیگیری شود تا به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه تبادلات مرزی در استان کردستان و اقلیم کردستان عراق بسیار مهم است، افزود: ساماندهی مبادلات مرزی ما با کشورهای همسایه امری اولویت دار برای دولت است.

رئیس جمهور اظهار کرد: صنایع دستی، گردشگری و مبادلات مرزی 3 امر اولویت دار کردستان برای برنامه ریزی و توسعه محسوب می شوند که باید در این زمینه برنامه ریزی های مهمی صورت گیرد.

رئیسی با اشاره به برگزاری 3 نشست با نخبگان استان در حوزه های مختلف طی این سفر، ادامه داد: نشست با هنرمندان و علمای استان کردستان کاملا فرهنگی، علمی و ادبی بود که داشته های زیادی برای ما داشت و طی آنها به توانایی های مهم کردستان پی بردیم.

وی یادآور شد: کارهای فاخر هنری و فرهنگی بسیار ارزشمندی در کردستان وجود دارد که باید توسط انجمن های ادبی و فرهنگی تقویت و زمینه رشد اهل فرهنگ و هنر با حمایت دولت فراهم شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه کردستان دارای افراد نخبه بسیاری است، بیان کرد: از نخبگان و نیروهای توانمند استان کردستان با توجه به توانایی های آنها بر اساس اصل شایسته سالاری استفاده خواهد شد.

خبر تکمیل می شود................

کد خبر 2762803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha