ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در برنامه هشتم توسعه به ۱۸۰ میلیون تن می رسد

معاون وزیر نفت با بیان اینکه ظرفیت صنعت پتروشیمی کشور در حال حاضر ۹۲ میلیون تن است، گفت: ابن میزان در برنامه هشتم توسعه به ۱۸۰ میلیون تن می رسد.

به گزارش کرد پرس، مرتضی شاهمیرزایی در مراسم آغاز عملیات اجرایی شرکت پتروشیمی بعثت کردستان در روستای امیر آباد بیجار، گفت: امروز به مدد جوانان و متخصصان داخلی صنعت پتروشیمی و نفت گاز و پیشرفت های در جایگاه مناسبی قرار گرفته است.

وی افزود: در بدو شروع انقلاب اسلامی میزان تولید پتروشیمی در کشور یک میلیون تن بود و در حال حاضر این میزان به ۹۲ میلیون تن رسیده که نشان از قدرت جمهوری اسلامی ایران و جوانان متخصص است.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه در برنامه ریزی توسعه هفتم میزان تولید صنعت پتروشیمی به ۱۳۰ میلیون تن خواهد رسید، اظهار کرد: این میزان در ۱۵ سال آینده ۱۸۰ میلیون تن پیش بینی شده است.

شاهمیرزایی ادامه داد: جوانان نخبگان علمی و متخصصان ما با دور زدن تحریم ها توانستند که اقتدار جمهوری‌اسلامی ایران را به منصه ظهور رساندند.

وی با تاکید بر اینکه شعار ما پرهیز از صادر کردن مواد خام و تولید نهایی در کشور است، یادآور شد: محصول تولیدی این کارخانه راهبردی است که در صنایع بسته بندی نقش کاربردی و اساسی دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران بیان کرد: ۷۲ واحد تولیدی پتروشیمی در ایران وجود دارد و ۱۶ میلیارد دلار صادرات این صنعت است.

شاهمیرزایی گفت: کشور ما از قطب ها و نقاط اصلی توسعه پتروشیمی در جهان خواهد شد.

کد خبر 2762782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha