درخواست اعراب شرق سوریه برای ایجاد اداره خودگردان مستقل از کردها

سرویس جهان- موسسه خاورمیانه ادعا کرد روسای قبایل عرب در شرق سوریه نمی خواهند این مناطق تحت کنترل کردها باشد بلکه خواهان ایجاد مدیریت مستقل خودگردان ویژه اعراب هستند.

به گزارش کردپرس، موسسه خاورمیانه هشدار داد با وجود این که جنگ میان اداره خودگردان کردی و قبایل عرب در شرق سوریه که صدها و کشته و زخمی بر جای گذاشت، پایان یافته اما عواملی که عامل این درگیریها بود هنوز رفع نشده است.

از نظر این موسسه، یکی از خواسته های مهم و اصلی اعراب در شرق دیرالزور، کنترل کامل این منطقه عمدتا عرب نشین توسط خود اعراب است. بنابراین، آنها در آمریکا به عنوان متحد و پشتیبان اصلی کردهای سوریه خواسته اند این منطقه را از کنترل کردهای سوریه خارج کرده و یک اداره خودگردان شبیه اداره خودگردان کردی در شمال شرق سوریه برای اعراب ایجاد شود.

بر اساس گزارش موسسه خاورمیانه، قبایل عرب، با وجود اعلام آمادگی مظلوم کوبانی، فرمانده کرد نیروهای دموکراتیک سوریه برای مذاکره با روسای قبایل عرب، خواستار حضور آمریکا و ائتلاف مبارزه با داعش در مذاکرات هستند زیرا می خواهند در مورد قول های کردها برای رفع نگرانی اعراب و عمل به خواسته های آنها تضمین گرفته شود.

یکی دیگر از خواسته های اصلی اعراب دیرالزور نحوه توزیع نفت استخراج شده از میدانهای نفتی شرق دیرالزور است. اعراب همچنین از عدم تلاش اداره خودگردان کردی برای آشتی و صلح با دولت مرکزی سوریه ناخرسند هستند.

در این گزارش تاکید شده که در حال حاضر امکان ایجاد منطقه خودگردان تحت کنترل اعراب شرق دیرالزور سوریه وجود ندارد زیرا در حال حاضر آمریکا بیشتر از کردها حمایت می کند چون کردها توانمندی خود را در مبارزه با داعش نشان داده اند. از سوی دیگر با توجه به بی ثبات بودن این منطقه و وجود تفرقه میان قبایل عرب، در حال حاضر ایجاد یک منطقه خودگردان دیگر ممکن است به تثبیت ثبات در شرق سوریه کمک نکند.

اما این موسسه تحقیقاتی درباره خاورمیانه هشدار داده است با وجود این مشکلات، نمی توان انتظار داشت کردها و آمریکا به خواسته های اصلی اعراب توجه نکنند و انتظار داشته باشند وضعیت نسبتا آرام پس از درگیریهای اخیر میان کردها و اعراب ادامه داشته باشد.

کد خبر 2760828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha