فراخوان قرارگاه رسانه‌ای اربعین ۱۴۰۲ در ایلام

سرویس ایلام - دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت در استان ایلام جهت انعکاس رویداد بزرگ اربعین ۱۴۰۲ فراخوان تشکیل یک قرارگاه رسانه ای منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام و دبیر شورای فرهنگ و اطلاع رسانی دولت در استان به خبرنگار ما گفت: رویداد بزرگ پیاده‌روی اربعین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای مذهبی جهان، هر ساله پذیرای هزاران زائر ایرانی و خارجی است و مرز بین‌المللی مهران به عنوان دروازه عتبات عالیات، یکی از کوتاه‌ترین مسیرهایِ زمینیِ ایران با شهرهای مذهبی کشور عراق، هر ساله میزبان زائران داخلی و خارجی بسیاری است.

علی هوشمند افزود: در همین راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت در استان، با ایجاد قرارگاه رسانه‌ای اربعین، هر ساله موکب شهدای فرهنگ، هنر و رسانه را در شهرستان مهران به منظور تسهیل و ساماندهی به فعالیت‌های رسانه‌ای اربعین دایر کرده است.

او گفت: تشکیل دبیرخانه قرارگاه رسانه‌ای اربعین در سال‌های اخیر، وظیفه‌ خطیر و حساس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به منظور ساماندهی، اعزام، تردد، اسکان و بسترسازی برای پوشش خبری و گزارشی رویداد بزرگ پیاده روی اربعین با همکاری فعالان رسانه‌ای است.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: در همین راستا و به منظور برنامه‌ریزی، ساماندهی، پشتیبانی و تسهیل در روند عزیمت، تردد و اسکان خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در مرز بین المللی مهران، از صاحب امتیازان، مدیران مسئول، خبرنگاران، عکاسان خبری و فعالان رسانه‌ای که تمایل به شرکت و عزیمت به شهرستان و مرز بین‌المللی مهران برای تهیه گزارش و پوشش خبری و تصویری حماسه بزرگ اربعین را دارند، دعوت می‌شود با توجه به شرایط و نکات زیر، تقاضای خود را حداکثر تا تاریخ ۱۰ مردادماه سال جاری به اداره فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام (دبیرخانه قرارگاه رسانه‌ای اربعین) ارائه کنند.

هوشمند تاکید کرد: بدیهی است با توجه به هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، به درخواست‌های ارسالی بعد از تاریخ اعلام شده، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

وی در خصوص شرایط حضور در قرارگاه رسانه‌ای اربعین عنوان کرد: ارائه نامه مکتوب از رسانه‌ دارای پروانه فعالیت از هیئت نظارت بر مطبوعات الزامی است و از هر رسانه حداکثر ۲ نفر خبرنگار (ترجیحاً یک خبرنگار و یک عکاس خبری) پذیرش و اعزام خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: تورها و اردوهای رسانه‌ای ۲۴ و ۴۸ ساعته هستند که در متن نامه ارسالی رسانه باید مدت زمان استقرار خبرنگاران در قرارگاه قید شود.

وی افزود: به درخواست های مکتوب خبرنگاران آزاد، پس از طرح و بررسی در کمیته تخصصی قرارگاه رسانه اربعین و تأیید فعالیت رسمی و قانونی آنان ترتیب اثر داده خواهد شد.

هوشمند گفت: پوشش خبری تحلیلی، تولید محتوا و انعکاس اخبار، تصاویر و رویدادهای اربعین توسط فعالان رسانه‌ای و انتشار در رسانه‌های دارای مجوز، ملاک ارزیابی عملکرد و فعالیت رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای قرار خواهد گرفت.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در استان ایلام تصریح کرد: لازم است خبرنگاران و رسانه‌های اعزام شونده، تولیدات رسانه‌ای انجام شده را در کارگروهی که با عنوان "قرارگاه رسانه‌ای اربعین" در یکی از پیام‌رسان‌های اجتماعی ایجاد خواهد شد، بازنشر کنند.

کد خبر 2758707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha