وزیر خارجه عراق: ثبات منطقه منوط به ایجاد راه‌حل پایدار برای مسئله فلسطین است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزیر خارجه عراق تاکید کرد که تحقق ثبات در منطقه منوط به ایجاد راه حل عادلانه و پایدار برای مسئله فلسطین بر اساس قطعنامه های مشروعیت بین المللی است.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزارت امور خارجه این کشور بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که محمد علی حکیم امروز از طریق ویدئو کنفرانس در نشست فوق العاده شورای اتحادیه عرب در سطح وزرا شرکت کرده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، وزیر خارجه عراق در سخنرانی خود در این نشست فوق العاده ضمن تاکید بر این که چالش پیش روی جهان عرب و مسئله فلسطین از چالش جهانی شیوع نسل جدید ویروس کرونا (COVID-19) کمتر نیست، خاطر نشان ساخت که هدف از تکرار گرایش های خصمانه رژیم اشغالگر صهیونیست با پشتیبانی آمریکا، تاخیر در تحقق حقوق مشروع و غیر قابل تغییر فلسطینیان است.

حکیم در ادامه نیز تاکید کرد که شرکت کنندگان در نشست فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب باید به یک فرآیند جدی برای فشار بر رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آن در راستای دست کشیدن از چنین اقدامات تحریک آمیز و درخواست از آمریکا برای فعالیت به عنوان یک میانجی شفاف و بی طرف در مسائل منطقه برسند.

وزیر خارجه عراق ضمن بیان موضع کشورش در پشتیبانی از رویکرد و تصمیم های شورای وزرای اتحادیه عرب در تاکید بر تضمین حقوق ملت فلسطین و در راس آنها تشکیل کشور مستقل خود با پایتختی بیت المقدس اشغالی، خاطر نشان ساخت که تحقق ثبات در منطقه منوط به ایجاد یک راه حل عادلانه و دائمی برای مسئله فلسطین بر اساس قطعنامه های مشروعیت بین المللی می باشد.

کد خبر 270414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha