درخواست نماینده عراقی برای جمع‌آوری امضا جهت برکناری برهم صالح

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از نمایندگان مجلس عراق در واکنش به معرفی نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید، خواهان جمع آوری امضای نمایندگان برای برکناری رئیس جمهوری این کشور شد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، کریم علیوی، عضو مجلس نمایندگان عراق از فراکسیون سازمان بدر پیش از ظهر امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای ضمن درخواست از نمایندگان مجلس برای جمع آوری امضا جهت برکناری برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور، وی را به تهدید جامعه مدنی از طریق معرفی عدنان الزرفی به عنوان مامور تشکیل کابینه جدید دولت فدرال متهم کرد.

علیوی در بیانیه خود ضمن تاکید بر لزوم برکناری صالح از منصب ریاست جمهوری عراق، در این باره افزود: از اعضای مجلس نمایندگان می خواهم که در جمع آوری امضا و رای گیری برای برکناری رئیس جمهوری که بارها با انگیزه های نامشخص، قانون اساسی را نقض کرده، از من پشتیبانی کنند.

در ادامه بیانیه این نماینده سازمان بدر به رهبری هادی عامری نیز آمده است: رئیس جمهوری از طریق نامزدی یک فرد جنجال برانگیز که پرونده های فساد بزرگی علیه وی وجود دارد و به کار آن نمی آید که مورد اعتماد مردم عراق باشد، جامعه مدنی را تهدید کرد؛ این فرد در تضاد با ویژگی های مطرح شده از سوی مرجعیت دینی است.

یادآور می شود که برهم صالح سه شنبه گذشته در کاخ السلام شهر بغداد و در حضور محمد حلبوسی، رئیس مجلس نمایندگان، فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی و مدحت محمود، رئیس دادگاه فدرال عراق، عدنان الزرفی، استاندار پیشین نجف اشرف و رئیس فراکسیون پارلمانی ائتلاف نصر را مامور تشکیل کابینه جدید دولت فدرال این کشور کرد، اقدامی که مخالفت و اعتراض برخی جریان های شیعه و در راس آنها ائتلاف های فتح به رهبری هادی عامری و دولت قانون به رهبری نوری مالکی را به دنبال داشت.

کد خبر 257085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha