دستور عبدالمهدی برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره حوادث شب گذشته نجف

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزیر کشور عراق از دستور نخست وزیر مستعفی برای تشکیل کمیته حقیقت یاب در رابطه با رویدادهای شب گذشته نجف اشرف خبر داد.

به گزارش کردپرس، یاسین الیاسری، وزیر کشور عراق بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) در گفت و گو با شبکه خبری رسمی این کشور (العراقیه الاخباریه) اعلام کرد که عادل عبدالمهدی، نخست وزیر دولت اداره امور کشور دستور داده یک کمیته حقیقت یاب در رابطه با رویدادهای شب گذشته نجف اشرف تشکیل شود.

در همین حال، دفتر وزیر کشور عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی وارد نجف اشرف شده و در جریان وضعیت امنیتی این استان به ویژه رویدادهای شب گذشته در میدان الصدریین در مرکز استان قرار گرفته است.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) نیز در این باره گزارش داد که الیاسری در دیدار با استاندار، فرمانده پلیس و شماری از فرماندهان امنیتی نجف اشرف، مسئله اعمال قانون در سراسر این استان را بررسی کرده و به فرماندهان نیز دستور داده ضمن تامین امنیت استان، نیروهای خود را در محل تجمع معترضان مستقر کنند و به حفاظت از آنها بپردازند.

خبرنگار واع نیز در این باره اعلام کرد که نیروهای امنیتی امروز در میدان الصدریین مستقر شدند و امنیت آن را تامین کردند، به دنبال آن نیز معترضان بار دیگر راهی این میدان شدند تا به اعتراضات مسالمت آمیز خود ادامه دهند.

این در حالی است که میدان الصدریین شهر نجف شب گذشته شاهد درگیری شدید میان معترضان عراقی و نیروهای موسوم به کلاه آبی به عنوان بخشی از سرایا السلام (گروهان های صلح)، شاخه نظامی جریان صدر به رهبری مقتدی صدر بود که بنا بر اعلام برخی رسانه های خبری، شماری کشته و زخمی بر جای گذاشت.

کد خبر 253355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha