نایب رئیس مجلس عراق، سائرون را بزرگترین  فراکسیون پارلمانی معرفی کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - برخی منابع از دیدار نایب رئیس مجلس نمایندگان عراق با رئیس جمهوری این کشور در رابطه با بزرگ ترین فراکسیون پارلمانی خبر می دهند.

به گزارش کردپرس، پایگاه خبری بغداد الیوم بعد از ظهر امروز (سه شنبه) از یک منبع پارلمانی نقل کرد که حسن کعبی نایب رئیس اول مجلس نمایندگان عراق با برهم احمد صالح، رئیس جمهوری این کشور دیدار کرده است.

به گفته این منبع که نام وی فاش نشده، نایب رئیس اول مجلس نمایندگان عراق در دیدار با رئیس جمهوری این کشور، حامل نامه ای در رابطه با بزرگ ترین فراکسیون پارلمانی بوده است.

پایگاه خبری الاخباریه نیز به نقل از یک منبع پارلمانی گزارش داد که کعبی به اطلاع صالح رسانده که هم پیمانی سائرون متشکل از جریان صدر به رهبری مقتدی صدر و هم پیمانان آن، بزرگ ترین فراکسیون پارلمانی می باشد.

این در حالی است که ظهر امروز قصی عباس، عضو مجلس نمایندگان عراق از ائتلاف فتح از تحویل نامه محمد حلبوسی، رئیس مجلس به رئیس جمهوری این کشور خبر داده و گفته بود که در آن هم پیمانی سازندگی متشکل از برخی جریان های سیاسی و در راس آنها ائتلاف های فتح به رهبری هادی عامری و دولت قانون به رهبری نوری مالکی، به عنوان بزرگ ترین فراکسیون پارلمانی معرفی شده است.

با این حال، بغداد الیوم ساعتی پس از آن از یک منبع در دفتر حلبوسی نقل کرد که گزارش های حاکی از ارسال نامه برای صالح در رابطه با معرفی هم پیمانی سازندگی به عنوان بزرگ ترین فراکسیون پارلمانی عاری از صحت است و تنها یک نامه از ریاست مجلس نمایندگان عراق در این باره وجود دارد که مربوط به نخستین روزهای تشکیل مجلس کنونی در اواخر سال گذشته میلادی بوده و در آن تاکید شده که سازندگی، بزرگ ترین فراکسیون است.

در همین حال، خبرنگار شبکه خبری آر تی عربی روسیه در بغداد نیز از نهاد ریاست جمهوری عراق نقل کرد که هیچ نامه ای در رابطه با بزرگ ترین فراکسیون پارلمانی از ریاست مجلس نمایندگان این کشور دریافت نشده است.

یادآور می شود که رئیس جمهوری عراق پیشتر در یک نامه رسمی به رئیس مجلس نمایندگان این کشور، ضمن تکرار درخواست خود از ریاست مجلس جهت معرفی بزرگ ترین فراکسیون پارلمانی و نامزد آن برای تصدی منصب نخست وزیری دولت فدرال، اعلام کرده بود که هم پیمانی سازندگی و هم پیمانی سائرون در نامه های جداگانه به وی، خود را بزرگ ترین فراکسیون پارلمانی معرفی کرده اند.

در همین رابطه نیز خبرگزاری رسمی عراق روز گذشته از نهاد ریاست جمهوری این کشور نقل کرد که صالح منتظر دریافت نامه رسمی از ریاست مجلس نمایندگان برای معرفی بزرگ ترین فراکسیون پارلمانی و نامزد آن جهت تصدی منصب نخست وزیری دولت فدرال است و به محض دریافت نامه، نامزد اعلام شده را مامور تشکیل کابینه جدید خواهد کرد در حالی که بدون دریافت آن، درخواست هیچ یک از جریان های سیاسی و نامزدهای آنها برای جانشینی عادل عبدالمهدی در منصب نخست وزیری را تایید نخواهد کرد.

کد خبر 160293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha