مجلس عراق پاسخ برهم صالح درباره بزرگترین فراکسیون پارلمانی را داد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - ریاست مجلس نمایندگان عراق در پاسخ به درخواست رئیس جمهوری این کشور، تاکید کرده که پیشتر بزرگ ترین فراکسیون پارلمانی را به وی معرفی کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، ریاست مجلس نمایندگان عراق امروز (دوشنبه) در یک نامه رسمی به برهم احمد صالح، رئیس جمهوری این کشور، به درخواست وی برای تعیین بزرگ ترین فراکسیون پارلمانی جهت معرفی نامزد آن به عنوان نخست وزیر جدید و مامور تشکیل کابینه دولت فدرال پاسخ داده است.

در این نامه که به امضای حسن کریم کعبی، نایب رئیس مجلس نمایندگان عراق رسیده، ضمن اشاره به نامه روز گذشته صالح به ریاست مجلس، خطاب به وی آمده است: پیشتر در نامه شماره 2535 در دوم اکتبر سال 2018، فراکسیون دارای بیشترین عضو در مجلس نمایندگان به اطلاع شما رسید و شما نیز بر اساس آن، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی را به عنوان نامزد این فراکسیون، مامور تشکیل کابینه دولت کنونی کردید.

یادآور می شود که رئیس جمهوری عراق دیروز (یک شنبه) در یک نامه رسمی به محمد حلبوسی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور، درخواست کرد که با توجه به این که مهلت قانونی برای معرفی نخست وزیر جدید رو به پایان است، مجلس در نشست بعدی خود، بزرگ ترین فراکسیون پارلمانی را ملزم به انتخاب نامزد تصدی این منصب کند.

صالح در نامه خود به حلبوسی با اشاره به این که اعضای مجلس نمایندگان عراق با اکثریت آرا با درخواست استعفای عبدالمهدی از منصب نخست وزیری و ریاست دولت فدرال موافقت کردند، تاکید کرد که نامه رسمی رئیس مجلس در تایید پذیرش استعفا در چهارم دسامبر جاری به نهاد ریاست جمهوری رسیده و بر اساس ماده 76 قانون اساسی این کشور نیز وی به عنوان رئیس جمهوری باید ظرف 15 روز یعنی تا پنج شنبه هفته جاری، نامزد بزرگ ترین فراکسیون پارلمانی را مامور تشکیل کابینه دولت جدید کند.

کد خبر 159777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha