افزایش آمار غرق شدگی در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی – آمار تعداد افراد غرق شده در سدها و دریاچه های استان آذربایجان غربی رو به افزایش است و تا کنون عدم مهارت در فن شنا بیشترین عامل غرق شدگی بوده است.

به گزارش کردپرس، آخرین مورد غرق شدگی در استان مربوط به یک پیرمرد 65 ساله در دریاچه ارومیه است.

سرهنگ کریم اکبری فرمانده انتظامي ارومیه در این خصوص گفت: روز گذشته، گزارشي به مركز فوريت هاي 110 مبني بر غرق شدگي یک پیرمرد 65 ساله در دریاچه ارومیه، اعلام شد که بلافاصله تيم هاي امدادي و انتظامي در محل حادثه حاضر و مشخص شد که فرد حادثه ديده براي شنا داخل دریاچه رفته بود كه به علت عدم مهارت در فن شنا، غرق شده است.

وي افزود: با تلاش گروه های امدادی و ماموران انتظامی، جسد متوفي از آب خارج و براي بررسي بيشتر به پزشكي قانوني منتقل شد.

شامگاه روز گذشته نیز یک سرباز ۲۲ساله‌ای حین انجام وظیفه و بر اثر لیز خوردن و سقوط به دریاچه سد بارون ماکو، غرق و پیکر با تلاش نیروهای امداد از آب بیرون کشیده شد.

در فاصله زمانی 23 تا 27 تیر ماه نیز سه در دریاچه ارومیه و سد سردشت غرق شدند که دو مورد دریاچه ارومیه مربوط به دو مرد 78 ساله و 40 ساله بود که آن ها نیز به علت عدم آشناسیی با فن شنا جان باختند.

مورد سوم نیز یک مرد 21 ساله بود که با شنا کردن داخل سد سردشت به همین علت غرق شد.

تا کنون بارها از سوی ارگان های ذیربط از تمامی شهروندان خواسته شده تا همواره در هنگام حضور در اماکن مختلف تفریحی و گردشگری، از شنا کردن در مناطق ممنوعه مانند سدها و رودخانه های عمیق که بی تردید حوادث جبران ناپذیری را برای آنان در برخواهد داشت، بپرهیزند.

کد خبر 124547

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha