خرید گندم در کردستان به  حدود ۲۷۷ هزار تن رسید/ امادگی پشتیبانی اموردام برای توزیع نهاده های دام و طیور

سرویس کردستان- معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کرستان گفت: یک هزارو 407 دستگاه کمباین کار برداشت 572 هزار هکتار گندم استان را از اوایل تیر ماه در کردستان شروع کرده اند و خرید تضمینی گندم به۲۷۷ هزار تن رسیده است.

به گزارش کُرد پرس، فرید سپری در سومین جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه : خرید گندم در استانهای گندم خیز کشور هنوز ادامه دارد، گفت: در استان کردستان بر اساس برآوردهای صورت گرفته تقریباً تا اکنون33درصد گندم دیم و حدود 44 درصد گندم آبی استان برداشت شده است.

سپری خاطر نشان کرد: 540هزار هکتار گندم دیم و 32 هزا هکتار گندم آبی در استان داریم که روند برداشت و خرید گندم در استان انجام شده و در مقایسه با سال گذشته در این مقطع زمانی تفاوتی در میزان خرید نداشته ایم.

معاون تولیدات گیاهی به اکیپ های نظارت بر افت و ریزش کمباین اشاره کرد و اعلام داشت که در برداشت سالجاری ۱۰ اکیپ دولتی شهرستانی و ۱۷ اکیپ خصوصی با حضور کارشناسان متخصص سازمان نظام مهندسی بکارگیری از سوی شرکت های تعاونی تراکتورداران و کمباین دارن و دو اکیپ ناظر عالی استانی امر مهم نظارت بر افت و ریزش را بر عهده دارد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان کردستان هم گفت: باهمکاری معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان و اتحادیه های مرتبط7634 تن کنجاله سویا، 1800تن جو، 4465 تن ذرت در استان توزیع شده ودر حال حاضر نیز 2000 تن ذرت در حال توزیع است.

وی افزود : در راستای توزیع فرآورده های دامی نیز باکمک و همکاری مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان 406تن گوشت قرمز منجمد، 40 تن گوشت سرد گوسفندی، 10تن گوشت گوساله وکیوم و 135تن مرغ منجمد توزیع شده است و درحال حاضر نیز گوشت به میزان لازم در سردخانه های استان انبار شده است.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان کردستان گفت: 4میلیون تن نهاده دامی برای نیاز کشور خریداری و در بنادر در حال حمل به استان ها است.

معاونی تاکید کرد: برای جبران کمبود فضای انبار نهاده های دامی علاوه بر تلاش و همت مدیران جهاد کشاورزی ، بخش خصوصی نیز می تواند نسبت به در اختیار قرار دادن انبار اجاره ایی برای ذخیره نهاده اقدام نماید.

وی تاکید کرد: یکی از سیاست های راهبردی پشتیبانی اموردام ذخیره سازی استراتژیک محصولات غذایی و حمایت از تولید کنندگان صنعت دام و طیور است و در حال حاظر این اداره کل امادگی خرید مرغ منجمد به وزن 1کیلو 200گرم تا 2/2 کیلوگرم به قیمت 12هزارو 700تومان را دارد.

معاونی با اشاره به فصل جوجه ریزی برای تامین نهاده اظهار داشت:پشتیبانی امور دام آمادگی دارد تا براساس وزن مرغ نسبت به توزیع ذرت و کنجاله سویا در واحدهای مرغداری اقدام کند

تامین ظرفیت خریداری روزانه 22هزار تن گندم

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان هم با بیان اینکه ظرفیت خریداری روزانه 22هزار تن گندم در مراکز خرید تضمینی گندم در استان کردستان وجود دارد، گفت: از زمان آغاز خرید تضمینی گندم با ظرفیت خریداری روزانه 22هزار تن گندم تا امروز 277هزار تن گندم در استان خریداری شده است.

وی افزود :تلاش براین است تا با حمل به موقع گندم های خریداری شده به انبار ها و سیلوهای ذخیره سازی نسبت به تامین فضای لازم در مراکز خرید تضمینی گندم اقدام کنیم و مانعی برای خرید تضمینی گندم وجود نداشته باشد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در بحث خرید کلزا نیز تاکنون 5965 تن کلزا از کلزاکاران استان خریداری شده است و تلاش براین است با حمل سریع و واریز به موقع وجه کلزا دغدغه ایی برای کلزاکاران وجود نداشته باشد.

کد خبر 124443

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha