آذربایجان غربی در انتظار دمای41 درجه/  استان به رکورد گرمترین روزها نزدیک شد

سرویس آذربایجان غربی- رییس هواشناسی مهاباد گفت: تا دو روز آینده در استان شاهد افزایش دما تا حداکثر 41 درجه سانتیگراد خواهیم بود.

اردلان محمد پور در گفتگو با خبرنگار کردپرس اظهار داشت: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی استقرار توده هوای پر ارتفاع جنب حاره و دمای هوای پایدار و آرام در منطقه را نشان می‌دهد.

وی افزود: با تداوم فعالیت الگوی تابستانی، در دو روز آینده نیز افزایش ۳ درجه ای دمای هوا در آذربایجان غربی، دمای هوای این استان حداکثر 40 تا 41 درجه سانتیگراد خواهد بود.

محمدپور با اشاره به کاهش دما در روز چهارشنبه گفت: در اواخر هفته جاری کاهش دمای استان بین ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

رییس هواشناسی مهاباد بیان کرد: گرمترین شهرهای استان در ۲۴ ساعت گذشته شاهین دژ و بوکان با ۴۱ درجه و خنک ترین شهر چالدران با ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته دمای هوای ارومیه بین ۲۰ و ۳۴ درجه سانتی‌گراد و مهاباد بین ۲۲ تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

گفتنی است؛ رکورد گرمترین روز در آذربایجان‌غربی در پنجم مرداد سال ۱۳۹۷ بوده که دمای هوای استان به ۴۲.۶ درجه سانتی‌گراد رسید که این دما در ۲۰ سال گذشته در استان بی سابقه بود.

کد خبر 124378

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha