تماس تلفنی سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با مشاور امنیت ملی آمریکا در پی تصمیم جنجالی پنتاگون

ترکیه - در پی کنار گذاشتن ترکیه از پروژه تولید جنگنده های نسل پنجم F-35 از سوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و تأیید این تصمیم از سوی کاخ سفید، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا گفتگو کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، در پی کنار گذاشتن ترکیه از پروژه تولید جنگنده های نسل پنجم F-35 از سوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و تأیید این تصمیم از سوی کاخ سفید، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از نهاد ریاست جمهور ترکیه، دو طرف در خصوص تحولات اخیر در روابط دوجانبه آنکارا – واشنگتن و همچنین تحولات منطقه ای گفتگو کرده اند که ابراهیم کالین ناراحتی آنکارا از تصمیم آمریکا در کنار گذاشتن ترکیه از پروژه جنگنده های f-35 را اعلام کرده و تأکید کرده است که این تصمیم با اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ که در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده بود همخوانی ندارد. همچنین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تصریح کرده است که روابط ترکیه و آمریکا با تحمیل های یک جانبه نمی تواند به شکل مطلوب و سالمی پیش برود.

همچنین در این تماس، ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به منظور رفع تهدیدات امنیتی علیه ترکیه و اجرای هر چه سریعتر نقشه راه منبح نیز مورد گفتگو قرار گرفته است. علاوه بر این دو طرف به بررسی آخرین تحولات لیبی نیز پرداخته و در خصوص بازگشت تمام طرف ها به حل و فصل سیاسی مسئله توافق خود را اعلام کرده اند.

یکی دیگر از موضوعات تماس تلفنی سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و مشاور امنیت ملی سفر احتمالی دونالد ترامپ به ترکیه و تاریخ آن بوده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 124211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha