شاخه نظامی جریان صدر، همه پایگاه‌های خود در عراق را بست

سرویس عراق و اقلیم کردستان - شاخه نظامی جریان صدر تاکید کرد که به دنبال دستور رهبر این جریان مبنی بر اجرای فرمان نخست وزیر عراق در رابطه با گروه های حشد الشعبی، پایگاه های خود را بسته است.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، صفاء التمیمی، ابویاسر، سخنگوی سرایا السلام (گروهان های صلح) به عنوان شاخه نظامی جریان صدر امروز (پنج شنبه) در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که به محض دستور مقتدی صدر، رهبر این جریان مبنی بر عمل به فرمان اخیر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در رابطه با گروه های حشد الشعبی، تمامی پایگاه های خود در سراسر این کشور را بستند.

سخنگوی شاخه نظامی جریان صدر در پیام توییتری خود در این باره نوشت: پس از فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح و پیام توییتری مقتدی صدر، بی درنگ تمامی پایگاه های سرایا السلام را بستیم و در حال حاضر در بغداد و استان های دیگر کشور هیچ گونه پایگاهی نداریم.

این در حالی است که پیشتر نیز ابویاسر، معاون جهادی رهبر جریان صدر با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که سرایا السلام به دستور صدر مبنی بر اجرای فرمان اخیر نخست وزیر عراق در رابطه با گروه های حشد الشعبی کاملا پایبند است و آن را بی درنگ‌ به اجرا می گذارد.

یادآور می شود که عبدالمهدی شامگاه دوشنبه در فرمانی تاکید کرد که گروه های حشد الشعبی از این پس باید ضمن تعطیلی پایگاه های خود و قطع ارتباط با جریان های سیاسی، تنها با فرمان وی به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق فعالیت کنند یا این که سلاح های خود را کنار بگذارند و به یک جریان سیاسی تبدیل شوند.

در واکنش به این فرمان نیز رهبر جریان صدر ضمن اعلام قطع کامل ارتباط سرایا السلام با خود، به ابویاسر دستور داد که بی درنگ تمامی مفاد فرمان نخست وزیر عراق را اجرا کند از جمله این که پایگاه های سرایا السلام بسته شوند.

کد خبر 123358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha