جدایی 2 نماینده پارلمان عراق از فراکسیون تحت رهبری حنان فتلاوی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - دو تن از نمایندگان فراکسیون جنبش اراده در پارلمان عراق، جدایی خود از این فراکسیون تحت رهبری حنان فتلاوی را اعلام کردند.

به گزارش کردپرس، یک منبع آگاه در پارلمان عراق بعد از ظهر شنبه در گفت و گو با خبرگزاری المدار اعلام کرد که دو تن از نمایندگان فراکسیون جنبش اراده در پارلمان به نام های ملحان المکوطر و عبد عون العبادی، از این فراکسیون استعفا دادند.

به گفته منبع مذکور، این دو نماینده فراکسیون جنبش اراده که بخشی از هم پیمانی سازندگی در پارلمان عراق به شمار می آید و رهبری آن را حنان فتلاوی، نماینده پیشین پارلمان بر عهده دارد، تاکید کردند که از این پس به عنوان نماینده مستقل در پارلمان فعالیت خواهند کرد.

در همین حال، المکوطر در یک کنفرانس خبری در ساختمان پارلمان عراق در این باره اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور و در راستای خواست و تمایل مرجعیت دینی برای تحقق منافع مردم و تامین اصلاح و تغییر مورد نظر آنها در زمینه های مختلف، من و العبادی جدایی خود از فراکسیون اراده را اعلام می کنیم تا از این پس در داخل پارلمان به صورت مستقل و در راه تحقق خواسته های مردم فعالیت کنیم.

این در حالی است که حنان فتلاوی، جنبش اراده را در سال 2015 تاسیس کرد تا نخستین مشارکت آن در انتخابات پارلمانی سال گذشته میلادی رقم بخورد، با این حال وی در این انتخابات نتوانست آرای لازم برای راهیابی دوباره به مجلس نمایندگان را به دست آورد و از نامزدهای جنبش در آن انتخابات نیز تنها 3 نفر به پارلمان راه یافتند.

کد خبر 122624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha