درخواست لغو مصونیت قضایی روسای مشترک HDP و رهبر CHP

سرویس ترکیه - 44 پرونده قضایی دیگر از سوی دادستان های ترکیه برای لغو مصونیت قضایی 25 نماینده پارلمان ترکیه از جمله کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) و پروین بولدان و سزایی تملی، روسای مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) به پارلمان ترکیه ابلاغ شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری Diken، بر اساس اطلاعات به دست آمده 44 پرونده قضایی دیگر از سوی دادستان های ترکیه برای لغو مصونیت قضایی 25 نماینده پارلمان ترکیه از جمله کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) و پروین بولدان و سزایی تملی، روسای مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) به پارلمان ترکیه ابلاغ شده است.

ریاست پارلمان ترکیه با بررسی این پرونده ها، آن را به کمیسیون عدالت و قانون اساسی ترکیه به منظور به رای گذاشتن و ابلاغ به صحن علنی پارلمان تحویل داده است. در این پرونده 25 نماینده ای که خواستار لغو مصونیت قضایی آنان شده است 18 نماینده از HDP، 4 نماینده CHP، 1 نماینده حزب خوب و 2 نماینده حزب کارگر ترکیه حضور دارند.

لازم به ذکر است، با ارسال این 44 پرونده قضایی به پارلمان ترکیه جمع پرونده های ارسال شده با موضوع لغو مصنویت نمایندگان پارلمان به 608 پرونده رسیده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 110775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha