عبدالله اوجالان با وکلایش دیدار کند

سرویس ترکیه - دولت باغچلی، رئیس حزب حرکت ملی ترکیه در اظهاراتی با اشاره به دیدار عبدالله اوجالان رهبر دربند PKK با وکلای خود در زندان امرالی عنوان کرد: اگر از من بپرسید می گوییم عبدالله اوجالان با وکلایش دیدار کند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری هابر7، دولت باغچلی، رئیس حزب حرکت ملی ترکیه در اظهاراتی با اشاره به دیدار عبدالله اوجالان رهبر دربند PKK با وکلای خود در زندان امرالی عنوان کرد: ما نباید هواداران حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) را با برادران کردمان یکی در نظر بگیریم. در صورتی که تحلیل را بدین شکل مطرح می کنیم تصور می شود که ما سیاستی را دنبال می کنیم که در پی کشاندن تمامی آراء HDP به سمت خودمان هستیم. این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد. این یک موضوع مطالبه است. دیدار عبدالله اوجالان با وکلای خود شکلی از اصراری است که از در اثر عدم دیدار طولانی مدت وکلای وی صورت گرفته است. از روزه مرگ یک نماینده خانم در پارلمان ترکیه که از 160 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است نشأت گرفته است. در برابر چنین وضعیتی همانگونه که رئیس جمهور کشور نیز اعلام کرد این یک جوابی بود که روند مذاکرات را در برنگرفته ولی به درخواست وکلا پاسخ مثبت داده شد.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: اگر از من بپرسید می گویم که عبدالله اوجالان با وکلایش دیدار کند. یعنی حتی اگر دیدار هم نکنند این ها با قندیل در ارتباط هستند. نباید این موضوع را بیش از اندازه بزرگ کرده و این ذهنیت را به وجود آورند که با HDP و یا YPG وابسته به PKK همکاری کرده و برای پیروزی در انتخابات اقدام خواهیم کرد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 110197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha