روند مذاکرات صلح جدیدی وجود ندارد

سرویس ترکیه - عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه (AKP) با اشاره به دیدار عبدالله اوجالان با وکلای خود در زندان امرالی گفت: روند مذاکرات صلح در ترکیه روند خلع سلاح گروه های تروریستی و خارج شدن از کشور بود. ما اکنون چنین روندی را در سیاست خود نداریم.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه (AKP) پس از برگزاری جلسه شورای مرکزی حزب متبوعش در مصاحبه مطبوعاتی شرکت کرده و با اشاره به ادعاهای مطرح شده مبنی بر آغاز روند مذاکرات صلح دیگری در کشور که در پی دیدار عبدالله اوجالان رهبر دربند PKK با وکلای خود در زندان امرالی صورت گرفته گفت: روند مذاکرات صلح در ترکیه روند خلع سلاح گروه های تروریستی و خارج شدن از کشور بود. ما اکنون چنین روندی را در سیاست خود نداشته و مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داشت. گروه تروریستی به دموکراسی و برادری ما حمله می کند. کسانی که به این موضوع چشم پوشی می کنند از دموکراسی، صلح، انسانیت و برادری سخن می گویند. ذهنیتی که فرزندان مردم را در مقابل خندق ها و گودال ها قرار می دهد امکان ندارد یک اقدام مثبت انجام دهد.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به حکم شورای عالی انتخابات مبنی بر تکرار انتخابات شهردرای در استانبول نیز گفت: کسی که به روند قانونی احترام بگذارد به نتایج نیز احترام خواهد گذاشت. ما همواره به این مسئله تأکید کرده ایم که به روند انتخابات احترام می گذاریم. شورای عالی انتخابات تصمیماتی گرفته که دلخواه ما بوده و یا نبوده است. حال که مجرای تصمیم گیری نهایی آنجا است و به نام ملت تصمیم گیری می کند بنابراین تصمیم گرفته شده را باید قبول کرد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 109936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha