پروژه F-35 بدون ترکیه محکوم به فروپاشی است

سرویس ترکیه - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به مسئله جنگنده های F-35 و حضور ترکیه در پروژه تولید این جنگنده ها گفت: پروژه F-35 بدون ترکیه محکوم به فروپاشی است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه هابرترک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به مسئله جنگنده های F-35 و حضور ترکیه در پروژه تولید این جنگنده ها گفت: پروژه F-35 بدون ترکیه محکوم به فروپاشی است. ما در خصوص پروژه تولید جنگنده های نسل پنجم F-35 در معرض یک تحمیل و ناحقی قرار گرفته ایم. چنین به نظر می رسد کسانی که تلاش می کنند تا ما را از این پروژه خارج کنند هنوز متوجه نشده اند که نتیجه این کار چه خواهد بود. ترکیه همانگونه که در عرصه های سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی هیچ گونه تحمیل و فشاری را قبول نکرده است در زمینه صنایع دفاعی نیز هیچ تحمیلی را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.

وی در دامه اظهارات خود تصریح کرد: کسانی که به منظور ندادن بمب های مورد استفاده در جنگنده های ما هزاران راه را امتحان کرده و مانع فروختن این بمب ها به ما شده بودند اکنون از این که می بینند ما این بمب ها را خود توانسته ایم تولید کنیم از قدرت و اقتصادی بودن این طرح نمی توانند حیرت خود را مخفی کنند. ما اولین مراجعه ای که برای رفع نیازهای خود در زمینه امنیت هوایی انجام داده بودیم متفق هایمان بود. ولی تمام درخواست های ما بی جواب مانده و برای این که این سامانه را به ما ندهند شرایطی را پیش روی ما گذاشتند که کار را علناً راکد می کرد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 109578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha