از دستگیری اوجالان تا اداره امرالی در دست امپریالیسم جهانی است

سرویس ترکیه - مراد ساری ساچ، نماینده وان در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در گفتگو با خبرگزاری فرات نیوز در اظهاراتی با اشاره به انزوای عبدالله اوجالان رهبر دربند PKK از سوی دولت ترکیه گفت: حصر اوجالان تنها توسط ترکیه صورت نمی گیرد. از دستگیری اوجالان تا چگونگی اداره امرالی تحت کنترل نیروهای امپریالیسم جهانی است.

به گزارش کردپرس، مراد ساری ساچ، نماینده وان در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در گفتگو با خبرگزاری فرات نیوز در اظهاراتی با اشاره به انزوای عبدالله اوجالان رهبر دربند PKK از سوی دولت ترکیه گفت: حزب عدالت و توسعه (AKP) در تلاش است تا با سیاست های ضد کردی و انزوای عبدالله اوجالان روند حاکمیت خود را در ترکیه ادامه دهد. با حصر اوجالان هم نیروهای دموکراتیک و هم کردها در انزوا قرار می گیرند. بحران جنگ زمانی در ترکیه عمق بیشتری پیدا کرد که علیه اوجالان انزوا اعمال شد. در واقع میان نگاه حکومت به امرالی با سیاست های حکومت در خصوص کردها رابطه مستقیمی وجود داشته و از زمانی که انزوا به امرالی شدت گرفت؛ نگاه حکومت به کردها نیز تغییر پیدا کرد. هر زمان انزوا و فشارها به امرالی افزایش می یابد از طرف دیگر نیز دستگیری ها، قتل و کشتارها افزایش پیدا می کند. برای پایان یافتن این شرایط باید حصر عبدالله اوجالان پایان یابد.

وی در ادامه اظهارات خود با انتقاد از نقش کمیته پیشگیری از شکنجه اروپا (سی پی تی) نیز گفت: سی پی تی از اصول اساسی خود دور شده است. حصر امرالی نقض آشکار معیارهای حقوق بشر بین المللی و نقض خود قوانین کشور ترکیه است. سی پی تی نیز تا کنون علیه این اقدامات هیچ کاری نکرده است. کمیته منع شکنجه به همراه دادگاه حقوق بشر اروپا با مواضعی که در قبال اوجالان و امرالی اتخاذ کرده اند به مردم کرد پشت کرده اند. حصر اوجالان تنها توسط ترکیه صورت نمی گیرد. از دستگیری اوجالان تا چگونگی سیستم امرالی تحت کنترل نیروهای امپریالیسم جهانی است. سی پی تی هم به بخشی از این جریان تبدیل شده است. اشغال عفرین را نیز می توان از این منظر نگریست.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 109449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha