خودکشی چهارمین فعال سیاسی کرد ترکیه در اعتراض به تداوم حصر اوجالان

سرویس ترکیه – بر اساس اطلاعات به دست آمده، مدیا چنار فعال سیاسی کرد ترکیه در اعتراض به حصر عبدالله اوجالان، در زندان تیپ E ماردین خودکشی کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، در پی انتشار خبر خودکشی زهرا ساغلام، سومین فعال سیاسی کرد ترکیه در زندان ترکیه در اعتراض به تداوم حصر عبدالله اوجالان، اطلاعات به دست آمده از ماردین حاکی از خودکشی یکی دیگر از فعالان سیاسی کرد ترکیه در زندان تیپ E ماردین است.

خبر خودکشی مدیا چنار 24 ساله در زندان ماردین را ابرو گونای، نماینده ماردین در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و مدحت سنجر رئیس فراکسیون حزب مذکور از استانداری ماردین تأیید کرده است. بنابراین چهارمین حرکت فدایی در زندان های ترکیه در کمتر از 24 ساعت از سومین خودکشی به وقوع پیوسته است.

زولکوف گزن، آیتن بهجت، زهرا ساغلام و اکنون نیز مدیا چنار، چهار فعال زندانی نزدیک به PKK هستند که در یک ماه اخیر در زندان های ترکیه در اعتراض به تداوم حصر عبدالله اوجالان رهبر دربند PKK دست به خودکشی زده اند.

لازم به ذکر است، اوغور شاکار، یکی از فعالان سیاسی کرد ترکیه ساکن آلمان در تاریخ 20 فوریه 2019 در مقابل دادگاه کریفیلد آلمان در اعتراض به وضعیت عبدالله اوجالان خودسوزی کرده بود که این فعال سیاسی نیز در تاریخ 22 مارس 2019 جان باخته و آمار کشته ها در حرکت های فدایی اخیر که در اعتراض به حصر اوجالان صورت می گیرد، به پنج کشته رسانده است.

روز گذشته لیلا گوون، نماینده HDP در پارلمان ترکیه که حرکت های اعتراضی به حصر عبدالله اوجالان را از 140 روز پیش با اعتصاب غذای خود آغاز کر بود طی انتشار بیانیه ای خواستار توقف این حرکت های فدایی در زندان های ترکیه شد.

کد خبرنگار: 30102

بیشتر بخوانید:

در اعتراض به حصر عبدالله اوجالان؛ خودکشی یک فعال سیاسی کرد ترکیه در زندان

یک زندانی سیاسی کرد در اعتراض به حصر عبدالله اوجالان خودکشی کرد

کد خبر 107657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha