رئیس جدید پارلمان ترکیه امروز انتخاب می شود

سرویس ترکیه - در پی اتمام مهلت نامزدی نمایندگان پارلمان ترکیه و معرفی نامزدهای احزاب سیاسی حاضر در پارلمان برای ریاست پارلمان، فرایند انتخابات با پنج نامزد آغاز شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از تلویزیون NTV، در پی اتمام مهلت نامزدی نمایندگان پارلمان ترکیه و معرفی نامزدهای احزاب سیاسی حاضر در پارلمان برای ریاست جدید پارلمان ترکیه، فرایند انتخاب از میان پنج نامزد از چهار حزب سیاسی آغاز شده است.

مصطفی شنتوپ از سوی حزب عدالت و توسعه، عنگین آلتای از سوی حزب جمهوری خواه خلق ترکیه، سرپیل کمالبای از سوی حزب دموکراتیک خلق ها، امام حسین فیلیز از حزب خوب و نوزاد شاطر اوغلو، نماینده استانبول در پارلمان ترکیه از حزب عدالت و توسعه به صورت مستقل نامزدهای ریاست پارلمان ترکیه هستند. حزب حرکت ملی ترکیه در حمایت از نامزد حزب عدالت و توسعه (مصطفی شنتوپ) از معرفی نامزد خودداری کرده است.

در این انتخابات که به صورت رأی گیری مخفی صورت خواهد گرفت، در دور اول و دوم 400 رای برای تعیین رئیس پارلمان مورد نیاز است و در صورت عدم کسب حدنصاب در دور اول و دوم اکثریت آراء 301 در دور سوم سرنوشت کرسی ریاست پارلمان ترکیه را تعیین خواهد کرد. در صورتی که در دور سوم هم نامزدی نتواند 301 رأی به دست آورد در دور چهارم رأی گیری از میان نامزدهای اول و دوم برگزار خواهد شد و کسی که حائز اکثریت آرا شود، به عنوان رئیس پارلمان برگزیده خواهد شد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 106123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha