فرانسه هم کُردهای سوریه را تنها می گذارد

سرویس جهان- یک مقام فرانسوی، اظهارات هفته گذشته یک کارشناس فرانسوی در مصاحبه با کردپرس در مورد خروج نیروهای این کشور از سوریه را تایید کرد و گفت: نیروهای فرانسه بدون حضور آمریکایی ها در سوریه نخواهند ماند.

به گزارش کردپرس، اعلام خبر خروج نیروهای آمریکا از سوریه که طی 4 سال گذشته متحد نیروهای کرد سوریه بوده و در جنگ با داعش از آنها حمایت هوایی و لجستیکی کرده اند برای کردها شوک آور بود. اکنون کردها با انتخاب های سختی روبه رو هستند؛ کردهای سوریه یا باید مناطق تحت کنترل خود را به نیروهای دولت سوریه واگذار کنند و یا با اتکا به سلاح هایی که آمریکا در اختیار آنها قرار داده با حمله احتمالی ترکیه و یا تلاش دمشق برای تسلط دوباره بر قلمرو این کشور مقابله کنند.

به جز آمریکا، فرانسه و انگلیس نیز حدود 400 نیروی نظامی در سوریه دارند و یکی از راه هایی که آمریکا برای رهایی از اتهام خیانت به کردهای سوریه به دنبال اجرای آن پس از خروج از سوریه است، دعوت از کشورهای عضو ناتو برای اعزام نیرو و استفاده از نیروهای فرانسوی و انگلیسی در سوریه به منظور ایجاد منطقه حائل و امن در جهت حفاظت از کردها است.

اما فابریس بالانشه، پژوهشگر فرانسوی مسائل کردهای سوریه که کشورش حدود 200 نیرو در سوریه دارد، در مصاحبه با خبرکزاری کردپرس تاکید کرد که کشورش به تنهایی توان حمایت از کردهای سوریه را ندارد و به احتمال خیلی زیاد، پس از خروج نیروهای آمریکا، نیروهای این کشور هم از سوریه خارج خواهند شد.

امروز یک منبع نزدیک به دولت فرانسه به خبرگزاری فرانس پرس این کشور گفته است قطعا فرانسه بدون حضور آمریکا قصد ماندن در سوریه را ندارد و این مسئله به معنی تنها گذاشتن کردها علیرغم قول هایی است که فرانسه به کردها داده است.

این منبع تاکید کرده است که بدون حضور آمریکا در سوریه، فرانسه هم قطعا این کشور را ترک خواهد کرد.

یک منبع نظامی هم درخواست آمریکا از کشورهای عضو ناتو را برای اعزام نیرو به سوریه برای ایجاد منطقه امن به منظور حفاظت از کردها نادرست خوانده است. این مقام بلند مرتبه نظامی اروپایی به خبرگزاری AFP گفته است ایمن کردن منطقه ای به طول 400 کیلومتر و به عمق 32 کیلومتر در شمال سوریه به بیش از 20000 نیرو نیاز دارد در حالی که فرانسه در منطقه فقط 1200 نیرو دارد.

یک منبع نظامی هم گفته است حدود 20 کشور عمدتا اروپایی و آمریکا، قرار است در کنفرانس امنیتی امروز در مونیخ، موقعیت سوریه را بعد از پایان داعش بررسی کنند.

نیروهای کرد سوریه گفته اند داعش در حال حاضر فقط یک کیلومتر مربع از خاک سوریه را در کنترل دارد و این نیروها در حال حاضر در محاصره نیروهای کرد قرار گرفته اند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 105591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha