با خروج آمریکا از سوریه، هیچ یک از اهداف واشنگتن تحقق نمی یابد

سرویس جهان- برت مک گورک، نماینده سابق آمریکا در ائتلاف ضدداعش هشدار داد با خروج آمریکا از سوریه هیچ از اهداف تعیین شده این کشور در سوریه تحقق نخواهد یافت.

به گزارش کردپرس، یکی از مقامات ارشد آمریکا که در اعتراض به تصمیم غیرمنتظره رییس جمهور آمریکا برای خروج نیروهای این کشور از سوریه استعفا کرد برت مک گورک، نماینده ویژه این کشور در ائتلاف مبارزه با داعش در عراق و سوریه بود.

مک گورک در مصاحبه با سی ان ان گفت که آمریکا از حضور در سوریه سه هدف را دنبال می کرد که عبارتند از شکست دادن کامل داعش، جلوگیری از افزایش نفوذ ایران در سوریه و حل سیاسی مسئله سوریه از طریق مذاکرات تحت نظر سازمان ملل در ژنو. اما با خروج نیروهای آمریکا از سوریه هیچ کدام از این اهداف محقق نشده و نخواهد شد.

وی با اشاره به این که آمریکا ماموریت سوریه را با کمترین هزینه انجام می داد اشاره کرد که این سوری ها و کردها بودند که نبرد زمینی با داعش را انجام می دادند، بخش عمده هزینه آن از سوی همپیمانان شامل 75 عضو ائتلاف ضدداعش پرداخت می شد و به جز حمله انتحاری اخیر در منبج، در طول سه سال ماموریت آمریکا در سوریه فقط دو سرباز آمریکایی کشته شدند.

مک گورک تاکید کرد که هیچ کدام از همپیمانان اروپایی آمریکا از تصمیم ترامپ برای خروج آمریکا از سوریه راضی نیستند و حتی یک کارشناس هم وجود ندارد که با نظر دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که گفته داعش شکست داده شده موافق باشد.

وی اذعان کرد که در طول حضور وی در دولت ترامپ، هیچ وقت با وی دیداری نداشته است.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 104193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha