ترکیه از دشمنان کردهای سوریه حمایت می کند

سرویس جهان- نماینده سابق دولت آمریکا در ائتلاف مبارزه با داعش می گوید ترکیه از جریان های شورشی در سوریه حمایت می کند که خود را آماده جنگ با کردهای سوریه کرده اند.

به گزارش کردپرس، برت مک گورک، نماینده سابق آمریکا در ائتلاف ضدداعش که در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا درباره خروج نیروهای این کشور از سوریه استعفا کرده است، نسبت به پیامدهای خروج از سوریه هشدار داد.

وی در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر کرده، درباره تصمیم ترامپ گفته است ترامپ تصمیم را خودسرانه و در تماس با اردوغان، رییس جمهور ترکیه گرفته است.

مک گورک می گوید ترامپ ادامه مبارزه با داعش را در سوریه به ترکیه واگذار کرده است در حالی که ترکیه هزاران کیلومتر با محل استقرار داعش فاصله داد و این کشور قابل اعتماد نیست.

به نوشته نماینده سابق آمریکا در ائتلاف ضدداعش، بسیاری از گروه های تندروی که ترکیه در سوریه از آنها حمایت کرده است خود را برای جنگ با کردها آماده کرده اند. آنها تمایل خود را نه برای جنگ با داعش بلکه برای مقابله با کردهای سوریه ابراز کرده اند. ترکیه بدون حمایت آمریکا نمی تواند با داعش مبارزه کند.

وی هشدار داده است با توجه این که اعلام ایجاد منطقه امن توسط ترامپ بدون هیچ گونه بررسی و تعیین روند مناسب صورت گرفته، قابلیت اجرایی ندارد و ترکیه در صورت حمله به شمال سوریه باعث آوارگی هزاران تن از کردها خواهد شد.

برت مک گورک تاکید کرده است که خروج آمریکا از سوریه کردها را به دولت سوریه نزدیک تر خواهد ساخت و باعث می شود هیچ گروهی در منطقه به آمریکا اعتماد نکند و در نتیجه منافع این کشور به خطر بیفتد.

وی تاکید کرده است تنها نیرویی که در شمال سوریه می تواند با داعش مبارزه کند نیروهای کرد-عرب سوریه موسوم به نیروهای سوریه دموکراتیک هستند و هیچ نیرویی را نمی توان جایگزین آن کرد.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 104019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha