درخواست مکرر بغداد از واشنگتن برای معافیت از تحریم‌های علیه ایران بی پاسخ مانده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک مسئول عراقی تاکید کرد که کشورش با وجود چندین بار درخواست از آمریکا برای معافیت از تحریم های این کشور علیه ایران، پاسخی برای درخواست خود دریافت نکرده است.

به گزارش کردپرس، روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در شماره امروز (چهارشنبه) خود از یک منبع مسئول عراقی نقل کرده که بغداد بارها از واشنگتن درخواست کرده که عراق از تحریم های آمریکا علیه ایران معاف شود با این حال هیچ گونه پاسخی برای این خواسته خود دریافت نکرده است.

به گفته منبع مذکور که خواسته نامش فاش نشود، عراق نزدیک به دو سال زمان نیاز دارد تا با تلاش های آمریکا و دیگر شرکای خود، در زمینه تامین گاز و دیگر فرآورده های نفتی و شاید هم برق به خودکفایی برسد.

این مسئول عراقی همچنین تاکید کرده که مدت زمان تعیین شده از سوی آمریکا برای معافیت کشورش از تحریم های واشنگتن علیه تهران رو به پایان است و همین مسئله نیز باعث شده بغداد در وضعیت دشواری قرار بگیرد چرا که جایگزین مناسب و فوری برای واردات بخش انرژی از ایران وجود ندارد.

این در حالی است که عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق روز گذشته ضمن تاکید بر این که کشورش بخشی از تحریم های آمریکا علیه ایران نیست، اعلام کرد که یک هیئت عراقی در آینده نزدیک به واشنگتن می رود تا برای بررسی و حل و فصل مسئله تحریم ها تلاش کند.

کد خبر 101544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha