خطر بازگشت داعش به اقلیم کردستان و عراق

سرویس جهان- به نوشته واشنگتن تایمز، حمله هماهنگ شده روز گذشته سه عضو داعش به ساختمان استانداری اربیل نشاندهنده از سر گیری حملات پارتیزانی داعش و احتمال قدرت گرفتن دوباره این گروه تروریستی است.

به گزارش کردپرس، روز گذشته سه جوان زیر بیست سال مسلح وارد ساختمان استانداری اربیل شده و اقدام به گروگان گیری کارمندان استانداری و تیراندازی کردند. نیروهای امنیتی بعد از 4 ساعت تعقیب و محاصره افراد مذکور در داخل ساختمان، آنها را از پای درآوردند.

نهادهای امنیتی این افراد را وابسته به داعش توصیف کرده و گفته اند آنها در جلسات یک روحانی طرفدار تفکر افراطی و نزدیک به داعش که به گفته رسانه های اقلیم کردستان امروز سه شنبه بازداشت شده، شرکت داشته اند.

یکی از مقامات امنیتی کرد نیز به رویترز گفته است شیوه ورود این افراد به ساختمان استانداری اربیل با تاکتیک های داعش مشابهت دارد.

روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی پیرامون این حادثه، نسبت به آنچه بازگشت داعش شماره 2 توصیف کرده هشدار داده است. این روزنامه گفته است مقامات آمریکایی و عراقی نسبت به اعلام پایان داعش پس از بازپس گیری موصل عجله به خرج داده اند.

این روزنامه با توجه حملات مشابه هسته های مخفی داعش در مخمور، کرکوک و مناطق اطراف هشدار داده است در صورتی که اقدامات منسجمی در این رابطه صورت نگیرد ممکن است گروه تندرو دیگری که می توان آن را داعش شماره 2 نامید، بار دیگر عراق و اقلیم کردستان را صحنه اقدامات افراط گرایانه خود قرار دهد.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 63518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha