جاده توسعه، ۱۰۰ هزار فرصت شغلی را در داخل عراق ایجاد خواهد کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- امین سعدون، نایب رئیس شورای کار ترکیه و عراق، گفت: جاده توسعه، اروپا را از طریق عراق و ترکیه به کشورهای حاشیه خلیج فارس متصل می‌کند و ۱۰۰ هزار فرصت شغلی را در داخل عراق ایجاد خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، امین سعدون، نایب رئیس شورای کار ترکیه و عراق، در گفتگو با خبر گزاری «العهد نیوز»  افزود: سفر اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به عراق دارای معنا های بسیار و نتایج مثبت زیادی برای دو کشور، به ویژه پس از سفر سال گذشته  محمد شیاع السودانی، رئیس جمهوری عراق  به آنکارا است.

امین سعدون، تصریح کرد:طرح «کانال خشک جاده توسعه‌ عراق که بندر ام القصر این کشور را به گذرگاه زمینی «اوفاکوی» ترکیه متصل می‌کند و از ۱۱ استان درعراق می‌گذرد،برای بیش از ۱۰۰ هزار نفر فرصت شغلی در استان‌های محل عبور جاده فراهم خواهد کرد و جایگزینی برای کانال سوئز به شمار می‌رود و کشورهای اروپایی را به کشورهای خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق متصل خواهد کرد.

 گفتنی است که این پروژه از بندر فاو در بصره آغاز می‌شود و با یک جاده و راه آهن به طول یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر داخل خاک عراق، به شبکه ریلی ترکیه متصل می‌شود. این پروژه در سه مرحله اجرا می‌شود؛ مرحله نخست در سال ۲۰۲۸، مرحله دوم در سال ۲۰۳۳ و مرحله پایانی نیز در سال ۲۰۵۰ تکمیل خواهد شد.

کد خبر 2769780

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha