واکنش اربیل به جان باختن 4 شهروند در حملات ترکیه

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی رسمی هیئت وزیران اقلیم کردستان، در اطلاعیه ای با ابراز نارضایتی از جان باختن 4 شهروند اقلیم کردستان در حملات هوایی ترکیه، از نیروهای پ.ک.ک خواست برای جلوگیری از تکرار این وقایع، از اطراف مناطق مسکونی اقلیم کردستان خارج شوند.

به گزارش کردپرس، امروز پنج شنبه 2 فروردین /22 مارس، در ساعت 1 و 30 دقیقه بامداد به وقت محلی جنگنده های ارتش ترکیه منطقه بالکایه تی از توابع اربیل را به شدت بمباران کرده و در نتیجه 4 شهروند غیرنظامی منطقه جان خود را از دست دادند.

در پی این واقعه صفین دزه یی سخنگوی رسمی هیئت وزیران اقلیم کردستان با انتشار اطلاعیه ای ضمن ابراز تأسف از این واقعه و همدردی با خانواده کشته شدگان، اعلام کرد: متأسفانه شهروندان اقلیم در حالی که مراسم فرارسیدن نوروز را برگزار می کردند، در حملات جنگنده های ترکیه علیه پایگاه های پ.ک.ک، در منطقه بالکایه تی، هدف قرار گرفته و شهید شده اند.

در ادامه این اطلاعیه سخنگوی هیئت وزیران اقلیم کردستان، ضمن ابراز نگرانی و نارضایتی از هدف قرار گرفتن روستاها و مناطق مسکونی اقلیم کردستان، اشاره کرده که این حملات به دلیل وجود پایگاه و مواضع پ.ک.ک، در این مناطق صورت گرفته و وجود آنان را مایه تهدید همیشگی علیه این مناطق دانسته و اعلام کرده که این چندمین بار است شهروندان اقلیم کردستان، قربانی این حملات می شوند.

در این اطلاعیه از نیروهای پ.ک.ک، خواسته شده که به منظور جلوگیری از تکرار این وقایع و هدف قرار گرفته شدن شهروندان اقلیم، اطراف روستاها و مناطق مسکونی اقلیم کردستان را تخلیه کنند.

کد خبر 55973

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha