نیچروان بارزانی: قبل و بعد از رفراندوم خواهان گفتگوی جدی با بغداد بوده ایم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست وزیر اقلیم کردستان در دیدار با نماینده اتحادیه اروپا در عراق، با تاکید بر حل مشکلات اربیل و بغداد از طریق گفتگو گفت که اقلیم قبل و بعد از رفراندوم استقلال؛ خواهان گفتگوی جدی با بغداد بوده است.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت رسمی دولت اقلیم کردستان، در دیدار نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان با رامون بلیکوا نماینده اتحادیه اروپا در عراق، تنش های اخیر میان اربیل و بغداد و اختلاف طرفین، بر سر رفراندوم استقلال اقلیم کردستان، مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و بلیکوا، خواستار حل این اختلافات از طریق گفتگو شده و آمادگی اتحادیه اروپا را برای زمینەسازی در این خصوص اعلام کرد.

همچنین نیچروان بارزانی، تاکید کرد که اقلیم کردستان هم قبل و هم بعد از رفراندوم استقلال، خواستار مذاکره و گفتگوی جدی با بغداد بوده، چراکه معتقد است، هیچ مشکلی از طریق خشونت و تنش، قابل حل نیست و تفاهم و گفتگو تنها راه حل مشکلات است.

بارزانی در ادامە، اشاره کرد که سازمان ملل، اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای جهان نیز می توانند، جهت زمینه سازی آغاز گفتگوهای میان اربیل و بغداد، نقشی موثر ایفا کنند.

وی گفت: حال که مردم اقلیم کردستان از طریق پروسه رفراندوم خواست خود را اعلام کردند، باید به دنبال راه چاره رفع موانع گفتگو بود و امنیت و ثبات منطقه را حفظ کرد.

کد خبر 46205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha