موج هشتم کرونا در کردستان فروکش کرد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمام مناطق استان دارای رنگ آبی (بی خطر) بوده و موج هشتم کرونا در آستانه کنترل کامل است.

به گزارش کرد پرس، بهرام کندایی با بیان اینکه هفته قبل، بانه و سروآباد در وضعیت زرد (نسبتا پرخطر) و بقیه شهرستان‌ها آبی (بی خطر) بودند، گفت: در آخرین نقشه کرونایی کشور، هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر) نیست و یک شهرستان وضعیت نارنجی (پر خطر)، ۹۵ شهرستان وضعیت زرد (نسبتا پرخطر) و ۳۵۲ شهرستان نیز در وضعیت آبی (عادی) قرار دارند.

وی با تقدیر از همکاری شهروندان برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا و دیگر بیماری های تنفسی، افزود: موج هشتم کرونا در استان در آستانه کنترل کامل بوده و با کمترین آمار مرگ و میر در حال عبور از این موج هستیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به سرمای هوا و نیز شیوع بیماری های تنفسی، اظهار کرد: برای مقابله با این قبیل بیماری ها، کماکان اقدامات پیشگیرانه از قبیل زدن ماسک، پرهیز از تردد غیر ضروری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توصیه می شود.

کندایی از شناسایی ۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در کردستان خبرداد و ادامه داد: در حال حاضر ۲۴ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که هفت نفر آنها در بخش آی سی یو تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

کد خبر 42674

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha