پیرمرد90 ساله جوانرودی جهانی شد

سرویس کرمانشاه - جمعه 23 شهریور، فعالان محیط زیستی از شرق تا غرب دنیا همزمان آستین ها را برای اجرای برنامه‌ی پاکسازی زمین بالا زدند. انجمن های مردم نهاد کشور ما نیز در تهران و چندین استان دیگر از جمله استان کرمانشاه در این حرکت بدون مرز شرکت کردند و کدورت از چهره‌ی زمین در برخی مناطق گردشگری زدودند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، مسیر جاده‌ی ورودی پاوه، باینگان از توابع پاوه، بخش تفریحی بیستون، برخی محله ها در شهر زلزله زده‌ی ثلاث باباجانی، روستای بزگوره از توابع بخش شاهو شهرستان روان«Letسر، روستای ساتیاری از توابع پاوه، تالاب هشیلان، تفرجگاه پیکوله در حیدریه بخش گواورگیلانغرب، دشت نهراب و سراب گزنه و روستای زلان از توابع شهرستان جوانرود، تنگه بزاز خانه در روستای چالابه کرمانشاه، برخی از مناطقی بودند که با مشارکت مردم بومی و سازمان های مردم نهاد از زباله پاکسازی شدند.

رویداد خاصی که در این برنامه به وقوع پیوست این بود که «مامو حسین» پیرمرد 90 ساله‌ی جوانرودی که در پاکسازی روستای زلان شرکت کرده بود در صفحه‌ی فیسبوک دفتر جهانی این پروژه به عنوان مسن ترین فردی که در برنامه‌ی بین المللی پاکسازی زمین حضور داشت معرفی شد.

پروژه‌ی «Let’s do it » یک جنبش جهانی است که به صورت مستقل برای برقراری ارتباط میان مردم و سازمان‌ها در سراسر جهان با هدف پاک‌سازی زمین از زباله تلاش می‌کند و با تکیه بر ارزش‌هایی مثل ایجاد همکاری، عملگرایی و ایجاد تغییرات مثبت و چشم اندازهای مؤثر برای آینده انجام خواهد شد. این حرکت تنها برای پاکسازی زمین نیست و هدف اصلی افزایش اطلاعات مردم، پیدا کردن راهکارهای عمقی مؤثر در جهت رسیدن به سیّاره‌ای تمیز و سلامت است. این پروژه در سال 2008 با 50 هزار داوطلب در کشور استونی آغاز شد و در سال 2013 به بیش از 100کشور و14میلیون داوطلب گسترش یافت، برنامه‌ی این حرکت جهانی پاکسازی زمین از زباله بوده و محوریت آن جایگزین نمودن موارد چندبار مصرف و تجدید پذیر است. هرسال کشورهای عضو این حرکت جهانی دور هم جمع می‌شوند تا از تجارب خود سخن بگویند. طبق پیش بینی‌های انجام شده و خواست بنیان‌گذاران، این پروژه در سال 2018 به بیش از 100 میلیون داوطلب خواهد رسید . ایران در سال 2015 عضو این پروژه شد و نماینده این پروژه بین‌المللی، سازمان مردم نهادِ «خانه‌ی نجات ایران» است.

کد خبر 86567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha