تایید صلاحیت ٩١ درصد داوطلبان شوراهای اسلامی شهر در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر ۹۱ درصد توسط هیات های اجرایی تایید صلاحیت شدند.

به گزارش کردپرس، در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در آذربایجان غربی،٢ هزار و پنج نفر برای ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد یک‌هزار و ٧٩۶ نفر مرد و ۲۰۹ نفر زن هستند.

از بین ثبت نام کنندگان، یک‌هزار و ٩۵۴ ثبت نام قطعی کرده و مابقی به دلیل نواقص در مدارک ثبت نامشان قطعی نشده است.

۱۴ درصد از افرادی که ثبت نام کرده اند سابقه حضور در شوراها را دارند و از افراد ثبت نام کننده یک‌هزار ٢٢٢ نفر شیعه و ۷۸۲ نفر از اهل تسنن و یک نفر از اقلیت های دینی هستند.

از نظر مدرک تحصیلی ۲۹ نفر زیر دیپلم، ۶۵نفر دیپلم، ۱۰۲نفر کاردانی، هزار و ۶۰ نفر لیسانس، ۶۲۲ نفر کارشناسی ارشد، ۶۲ نفر دکترا و ۲۴ نفر نیز تحصیلات حوزوی دارند.

امروز رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر ۹۱ درصد توسط هیات های اجرایی تایید صلاحیت شدند.

علی مصطفوی با اشاره به اینکه از مجموع ثبت نام کنندگان سه درصد انصراف دادند، افزود: ۶ درصد نیز توسط هیات های اجرایی حائز صلاحیت تشخیص داده نشدند.

هیات اجرایی نظارت بر انتخابات شوراها از هفتم فروردین ماه تا ٢١ مشغول رسیدگی و ٢٢ فروردین ماه تا هفتم اردیبهشت ماه کار بررسی هیات نظارت شهرستان ها خواهد بود.

همچنین از هشتم تا ٢١ اردیبهشت ماه نیز زمان فعالیت بررسی صلاحیت افراد در هیات عالی نظارت استان خواهد بود و ٢٢ اردیبهشت سال جاری هم زمان اعلام نتیجه قطعی افراد خواهد بود.

کد خبر 7702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha