دریافت ارز خارجی توسط شرکت «آغری بار» کاملاً غیر قانونی است

سرویس آذربایجان غربی- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پیرانشهر گفت: متأسفانه مسئولان شرکت «آغری بار» بدون توجه به موارد قانونی در بسیاری از معاملات خود اقدام به دریافت ارز خارجی کرده اند که این اقدام آنها ممنوع و کاملاً غیر قانونی است.

قادر پیروتی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پیرانشهر در گفتگوی خود با خبرنگار کردپرس ضمن ارائه گزارش فعالیت های صورت گرفته در حوزه های مختلف گفت: با توجه به اینکه بخشی از وظایف اداره صمت، نظارت بر نحوه ارائه خدماتی است که توسط شرکت های مستقر در مرز تمرچین پیرانشهر از جمله آغری بار و محور طلای انجام می شود لذا در این مدت سعی کرده ایم که به بهترین نحو ممکن این وظیفه را به انجام برسانیم.

قرارداد شرکت آغری بار در پایان سال 99 تمام شد

وی ادامه داد: متأسفانه گاهاً مشاهده می شود که شرکت آغری بار که قراردادش در پایان سال 1399 به اتمام رسیده است، در معاملات خود بجای دریافت پول رسمی کشور اقدام به دریافت ارز خارجی بصورت دینار و دلار می کند که با اعلام اینکه دریافت هر گونه ارز خارجی توسط شرکت آغری بار کاملاً غیر قانونی است، لذا ضمن تذکر به مسئولان این شرکت، آنها را متوجه عمل غیر قانونی خود کرده و هم اکنون به دلایل اینکه شرکت مذکور رعایت موارد قانونی را نکرده بود پرونده تخلف آنها جهت اعمال جرائم قانونی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

ساماندهی کارت های پیله وری و مرزنشینی

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پیرانشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت کارت مرزنشینان بیان داشت: افرادی که تا کنون از عواید سوخت مرزنشینی استان بهره مند شده اند باید در سامانه مرزنشینان که توسط بشخداریها انجام می شود ثبت نام کنند و سپس توسط اداره صمت تأیید شوند که تا کنون 6 هزار نفر در این سامانه ثبت شده اند همچنین صاحبان کارت هایی که اگر فعال هم نباشند می توانند از 10 خدمات پیله وری که بر روی کارت مرزنشینی قرار داده شده اند، استفاده کنند.

تجهیز تیرپارک های مرز تمرچین به سامانه هوشمند اینترنتی

وی همچنین به تجهیز تیرپارک های تمرچین به سامانه اینترنتی اشاره و عنوان کرد: تیرپارک های وحدت و مروارید که مجوزهای راهداری و پایانه را دارا هستند در فرایند ارائه خدمات خود برای ۲۴ ساعت توقف و وردی خودروهای باری ۱۶ هزار تومان دریافت می کردند اما گاهاً به اسم نوبت دهی برای خودروهای باری مبالغی بیشتر دریافت می شد لذا با تجهیز این تیرپارکها به سامانه هوشمند اینترنتی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ به اجرا در خواهد آمد از دریافت مبالغ اضافی جلوگیری بعمل خواهد آمد.

پیروتی اضافه کرد: در صول مدت 4 ماه که از تصدی بنده در اداره صمت پیرانشهر سپری می گذرد 18 مورد بازدید از دفاتر بازرگانی شهرستان انجام شده است که نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام شده است. همچنین در این مدت تعداد 157 مورد ثبت آماری به ارزش یورویی ۴ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۱۱۷ یورو برای کالاهای صادره که در بازارچه های موقت مرزی و زیر نظر اداره صمت بوده، انجام شده است.

صدور 17 هزار کارت مرزنشینی در پیرانشهر / تنها 5226 مورد فعال هستند

همچنین تاکنون در پیرانشهر ۱۷ هزار کارت مرزنشینی صادر شده است که از این آمار، تعداد ۵۲۲۶ کارت با جمعیت ۱۸۴۳۰ نفر که ۴۲۸۲ خانوار شامل ۱۵۷۸۳ نفر از این کارت تحت عنوان فعال سازی خدمت بر روی کارت برای انجام امورات گمرکی جهت فعالیت در بازارچه های موقت فعال سازی شده اند ولی متأسفانه از سال ۹۶ تا کنون کارت دیگری فعال سازی نشده است لذا افرادی که کارت مرزنشینی دارند برای فعالسازی کارت های خود باید منتظر بازگشایی سامانه باشند و گرنه هیچ کس و هیچ ارگانی اکنون نمی تواند برای فعالسازی اقدام کنند.

رئیس اداره صمت پیرانشهر در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در طول 4 ماهه اخیر تعداد 25 مورد گشت مشترک با منابع طبیعی و اداره آب شهرستان بجهت جلوگیری از برداشت غیر مجاز مصالح انجام شده است که این روند ادامه خواهد داشت، همچنین در طول این مدت در حوزه صنایع و معادن ۴۵ مورد تأییدیه سوخت انجام شده و مجوز صادره برداشت مصالح رودخانه ای و کوهی به میزان ۹ هزار ۳۸۶ متر مکعب بوده است.

صدور 4 مورد مجوز استخراج ارز بیت کوین در پیرانشهر

وی در ادامه اظهار داشت: در شهرستان پیرانشهر ۴ مورد مجوز استخراج ماینر ارز بیت کوین در محدوده شهرک صنعتی صادر شده است ولی ظاهراً با بررسی های میدانی صورت گرفته استخراج بیت کوین در محدوده تعریف شده انجام نمی شود.

٢٣٠ تن آرد سهم ماهیانه پیرانشهر است/ ١١٧ تن سرنوشت نامعلومی دارد

این مسئول پیرانشهری در ادامه ی گزارش عملکرد ادامه صمت پیرانشهر با اشاره به این نکته که 230 تن آرد نوع 2 بر اساس سرشماری جمعیت سال 1395 به شهرستان پیرانشهر اختصاص پیدا کرده است، عنوان کرد: در شهرستان پیرانشهر ۱۰۲ واحد نان ماشینی دارای مجوز در پیرانشهر فعال هستند که سهمیه نان آنها در مجموع 230 تن تعریف شده بود اما با بررسی های صورت گرفته معلوم شد که از این میزان ماهیانه تنها 113 تن آرد به شهرستان پیرانشهر اختصاص پیدا کرده است و اکنون با مسئولان مربوطه در شرکت غله و خدمات بازرگانی در حال مکاتبه هستیم که دلیل حذف این میزان از سهمیه اختصاصی به پیرانشهر که از سال ۱۳۹۵ رخ داده است را توضیح دهند.

انجام ١٤٧٠ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی

وی در ادامه عنوان کرد: در حوزه نظارت و بازرسی بر واحدهای غیر صنفی در طول ۴ ماهه اخیر ۲۹۷ بازرسی صورت گرفته است که از این تعداد ۵۹ پرونده تخلف به ارزش ۱ میلیارد و ۸۷ میلیون و ۱۹۲ هزار تومان تشکیل و جهت صدور رأی نهایی به مراجع قانونی ارجاع داده شده است.

همچنین تعداد ۱۱۷۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است که با ثبت ۱۵۲ مورد تخلف و تشکیل پرونده به ارزش ۶۲ میلیون و ۸۵۶ هزار تومان تحویل مراجع ذیصلاح شده است.

کشف و ضبط ١٠ تن مرغ منجمد از کشتارگاه زرین پر میلاد پیرانشهر

پیروتی در ادامه سخنان خود گفت: با توجه به حساسیت های عمومی در خصوص معضل فروش مرغ؛ در راستای بازرسی و نظارت بر قیمت و نحوه کشتار مرغ؛ گشت مشترکی با حضور مسئوان مربوطه بر نحوه عملکرد تولید کشتارگاه زرین پر میلاد شهرستان پیرانشهر انجام شد که در فرایند بازدید از این کشتارگاه 10 تن مرغ منجمد که بصورت غیر قانونی در کشتارگاه نگهداری می شد کشف و ضبط شد همچنین تیم های بازرسی و نظارتی بصورت فعال و شبانه روزی مشغول فعالیت هستند و تا کنون ۷ پرونده گرانفروشی برای مرغداری های فعال شهرستان به ارزش ۲۶۰ میلیون تومان تهیه شده است که این مبلغ در قانون تعزیرات حکومتی دو برابر و اگر متخلف دارای سابقه باشد؛ تا چهار برابر افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین در طی این مدت ۳ هزار و ۵۰۰ شانه تخم مرغ؛ ۲۳۰ حلب روغن ۱۶ کیلویی کشف و ضبط شده است.

عدم ثبت کالا در سامانه جامع انبارها به منزله احتکار است

رئیس اداره صمت پیرانشهر تشریح کرد: در حوزه تنظیم بازار تا کنون ۷ هزار مورد ثبت انبار کالا در سامانه جامع انبارها به ثبت رسیده است لذا تاکید میکنم که صاحبان کالاها حتما نسبت به ثبت کالاهای خود در سامانه جامع انبارها اقدام و ورود و خروج کالاها را ثبت کنند و گرنه عمل آنها به منزله احتکار کالا محسوب خواهد شد.

وی اضافه کرد: در شهرستان پیرانشهر ۱۰ اتحادیه فعال وجود دارند که در طول ۴ ماهه اخیر ۳۸۹ فقره پروانه کسب صادر کرده‌اند همچنین اصناف این شهرستان در طول این مدت نسبت به عرضه اقلام تنظیم بازار از جمله مرغ منجمد ۵۹ تن؛ برنج هندی ۱۰۴ تن؛ برنج تایلندی ۲۵ تن؛ شکر ۳۲ تن و ۹۵ تن قند ۵ کیلویی اقدام ‌کرده اند که این روند با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

همچنین برای جلوگیری از افزایش قیمت میوه در طول ایام تعطیلات نوروزی ۳۲ تن پرتقال تامسون با نرخ مصوب کیلویی ۱۱ هزار تومان در چندین نقطه شهرستان پیرانشهر و لاجان در حال توزیع است که با استقبال شهروندان همراه بوده است.

مردم هر گونه گرانفروشی شن و ماسه را به سامانه ١٢٤گزارش نمایند

رئیس اداره صمت پیرانشهر در خاتمه سخنان خود با اشاره به اینکه قیمت جدید مصوب فروش شن و ماسه شسته و شکسته به ازای هر تن در کارخانه بدون حمل، مبلغ 40 هزار تومان می باشد عنوان کرد، مردم از خرید شن و ماسه با قیمت های بیشتر از نرخ مصوب اعلام شده خودداری کنند لذا در این راستا این نهاد خود را موظف بر نظارت قیمت مصوب طبق فروش فاکتور های صادره از کارخانه های تولید شن و ماسه می نماید و در صورت عدم رعایت موارد اعلام شده برخورد قانونی با تخلفات آنان انجام می گیرد لذا از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هر گونه گرانفروشی با شماره 124 اداره صمت تماس حاصل نمایند.

کد خبر 7131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha